1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
ההורים בבית הספר 'רונה רמון' זועמים. הסיבה: אתר הבנייה שנמצא בשטח בית הספר ומהווה לדבריהם סכנה בטיחותית עבור הילדים, ובנוסף פוגע בתנאים הבסיסיים להם זקוקים הילדים בכדי ללמוד.
יצויין כי ההורים איימו להשבית את הלימודים, אולם לאחר סיור עם פרוייקטור שנערך ביום חמישי בבוקר החליטו להקפיא אותה בינתיים והלימודים מתקיימים כסדרם.
אם לילדה בבית הספר טוענת כי בשנה שעברה למדו הילדים במתחם חלופי אך "היה לחץ מצד העירייה שלא נתחיל את השנה במתחם הקודם אלא נכנס למתחם החדש שכרגע הוא עדיין אתר בניה. אז ידענו על העבודות והבטיחו שזה לא כמו שזה נראה וזה זמני אבל אנחנו כבר בינואר וזה רק מחמיר. אנחנו ממש חוששים".
מה המצב היום במוסד החינוך?
"אין מספיק חציצה בין הילדים לשטח הבנייה והם יכולים להיפגע חלילה מחפץ כלשהו. זאת סכנת נפשות ולדעתי זו שאלה של זמן עד שיקרה משהו לאחד הילדים. כמו כן, פועלים משוטטים באין מפריע בשטח בית הספר, משוחחים עם הילדים וכבר מכירים אותם בשמותיהם. אם לא די בזה, אז הילדים חוזרים הבייתה מלאי אבק. הבת שלי כבר הייתה חולה כמה וכמה פעמים בתקופה האחרונה והרופא טוען שזה כתוצאה מאבק. הילדים פשוט סובלים ולא מצליחים להתרכז בלימודים".
האם פניתם שוב לעירייה לאחרונה?
"פנינו, אבל לא נעשה דבר בנידון".
בהודעה שהוציאו מטעם הנהגת ההורים שמלינים גם על רמת ניקיון ירודה בבית הספר נכתב : "השביתה היא בעיקרה על נושא מרכזי אחד והוא הביטחון של ילדנו .לא נאפשר המשך עבודה באופן המסכן את הילדים. לא נאפשר דחייה של התקנת אמצעי מיגון גדרות גגונים וברזנטים. לא נאפשר כניסה בריונית של פועלים למתחם ללא פיקוח צמוד. לא נאפשר שיח שאינו הולם בין פועלים וילדים. לא נאפשר המשך זילזול בבריאות הילדים וחוסר טיפול בנושא הניקיון ביום הלימודים, הצהרון, ובכלל.
"התלונות שלנו נפלו בפתח העירייה ולא קיבלו מענה הולם. כמי שחבר ושותף בכל הפגישות ושמע את כל ההבטחות, אני מבטיח לכם שמיצינו את שלב ההידברות את שלב המכתבים אליהם מכותבים כל נושאי התפקידים וכל בעלי האחריות... אחרי התלבטויות רבות החלטנו פה אחד חברי ההנהגה לצאת למאבק. המאבק הוא לא רק על עכשיו אלא גם על מחר. לא נוכל להסתכל על הורה ולהגיד עשינו הכל על מנת למנוע אסון. לפיכך הוחלט על השבתת הלימודים מחר חמישי ה 16.1.2020".
מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.