הורים לילדים הלומדים בבית הספר 'רונה רמון' (שפתח את שעריו השנה) טוענים כי כי לא נעשתה בדיקת גז ראדון בחדרי הממ"ד בו לומדים ילדיהם במשך שעות מדי יום.
מקורו של גז הראדון הוא באדמה ובחומרי בנייה אשר עשויים מאדמה, כך שהוא קיים בכל בית, אפילו המאוורר ביותר. באופן טבעי ריכוזו יהיה גבוה יותר במקלטים ובמרתפים.
"יש תלמידים שלומדים במבנים מוגנים לאורך רוב שעות היום ובניגוד לתקנות", אומר הורה לתלמיד בבית הספר, "ובנוסף עיריית ראש העין לא מוכנה לבצע בדיקת גז ראדון לשלול המצאות גז בכיתות אלה. יש מכתב ממשרד איכות הסביבה שממליץ לבצע את הבדיקה. רק לפני כחודש פורסם על מקרה דומה בפ"ת".
1 צפייה בגלריה
בית ספר רונה רמון | צילום: באדיבות ההורים
בית ספר רונה רמון | צילום: באדיבות ההורים
בית ספר רונה רמון | צילום: באדיבות ההורים
יש לציין שלפי מדיניות משרד החינוך כיתת ממ"ד לא תשמש כ'כיתת אם' (קבועה) עקב סיבות של בטיחות ואוורור.
לא מדובר במקרה ראשון שבו התעורר חשש הורים לתלמידים בראש העין. בחודש ספטמבר התקבלו במערכת 'מיינט ראש העין' פניות מהורים מבית הספר שמעון פרס עם תלונות דומות.
הורים נוספים טוענים כי לאחר פנייה שנעשתה לעירייה, האחרונה טענה שנעשתה בדיקה בבית הספר 'שמעון פרס' ומסיבה זו אין צורך בבדיקות נוספות. לאחר הפנייה למשרד לאיכות הסביבה והמכתב מהמשרד לעירייה והצבת אולטימטום של ההורים שבאם לא תיעשה בדיקה הם ישביתו את הלימודים - התקבלה לדבריהם תגובה מהעירייה שתיעשה בדיקה אך בשלב זה לא ברור באיזו צורה ומתי.
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה:
"הבדיקות בבית ספר רונה רמון מתוכננות להתבצע במהלך השבוע הקרוב בתיאום מול מנהלת בית הספר".