נוסעי הרכבת בתחנת ראש העין צפון הופתעו לאחרונה לגלות דוחות חניה על שמשות רכבם. ההפתעה הגדולה יותר הייתה כשהבחינו כי על הדוחות מופיעה שמה של המועצה האזורית דרום השרון.
"אם אתה מגיע לרכבת אחרי 9 וחצי כבר אין מקום חניה אז או שאתה חונה באדום לבן או בשוליים. כך אנחנו עושים שנים ואף פעם לא חילקו דוחות", מספר תושב ראש העין שעושה שימוש קבוע ברכבת. "פתאום, בסוף דצמבר, קיבלתי דוח ועליו אני רואה 'מועצה אזורית דרום השרון'. פניתי אליהם לשאול לפשר העניין, אז הם ענו להפתעתי שכל המתחם הוא בכלל של מועצה אזורית דרום השרון ובכלל אינו שייך לראש העין. אותה נציגה שענתה אמרה שהם התבקשו להתחיל ולתת דוחות לאחרונה".
"בימים האחרונים הבנתי שלפני מספר שבועות הצמידו פלאיירים על רכבים שהזהירו אותם אבל לא כולם היו מודעים לכך ולא כולם מכירים את העניין. אנשים רגילים לחנות שם בגלל מצוקת חניה ולא הצהירו על כך בריש גלי. בדרך כלל גם מי שחונה באדום לבן לא מפריע לתנועה. אנשים רק רוצים לעלות על רכבת ולנסוע, אז לא מספיק שקשה להגיע לשם בתחבורה ציבורית, עכשיו גם מחלקים דוחות? גם כך, מי שחונה בסוף החניון צריך ללכת כמה דקות ברגל עד התחנה".
מה אתה מתכוון לעשות כרגע?
"כרגע, האפשרות הנוספת היא לנסוע לסגולה ולעלות שם. אבל זה שוב לעמוד בפקקים, ושוב לחפש חניה".
נוסע אחר מראש העין מוסיף בכעס: "יש שם מצוקת חניה מטורפת. אני מגיע בתשע לרכבת, וכבר אז אי אפשר להכניס סיכה אפילו באדום לבן, וזה עוד אחרי הרחבת החניון שבוצעה לפני מספר שנים. בשבועיים האחרונים פתאום החליטו לפקח על השטח הזה, מה שלא היה בשנים האחרונות בכלל. כאילו לקחו זאת כפרויקט בשעות שכבר אין חניות".
"אם כבר נותנים דוחות, שיקחו את הכסף, יעשו איתו משהו ויגדילו את החניון. אנחנו אנשים שמאמינים בתחבורה ציבורית, מנסים למזער את הנסיעה ברכבים פרטיים עד כמה שניתן אבל גם להגיע לרכבת בתחבורה ציבורית קשה מאוד. לצד האכיפה צריכה להיות תכנית עתידית לפיתוח המקום".
ממועצה אזורית דרום השרון נמסר בתגובה: "המועצה אינה קובעת את מיקום החניות בשטח תחנת הרכבת, אלא ועדת תמרור ורכבת ישראל, כאשר המועצה מבצעת אכיפה בהתאם להוראות החוק. רכב שחונה בניגוד לחוק עלול להפריע לתנועה או לסכן הולכי רגל ורכבים אחרים.
בעקבות תלונות של נוסעים ושל רכבת ישראל על הפרעה לסדר הציבורי תוגברה האכיפה על חניה שלא כחוק ובטרם החלה האכיפה בתחנה ניתנו התראות לרכבים. לאחרונה פתחה רכבת ישראל חניונים נוספים סמוכים לרכבת והם מאפשרים מקומות חניה נוספים לבאי הרכבת. על אף שמה, התחנה מצויה בשטח מוניציפלי של המועצה האזורית דרום השרון ולכן אכיפת החניה בסמכותה".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "השטח אכן שייך למועצת דרום השרון. מצוקת חנייה לא מצדיקה חנייה בניגוד לחוק".