1 צפייה בגלריה
פעילות של קבוצת "חוברים" | צילום: עופר ויינרלק
פעילות של קבוצת "חוברים" | צילום: עופר ויינרלק
פעילות של קבוצת "חוברים" | צילום: עופר ויינרלק
חוברים לראש העין: מיזם 'חוברים' המפעיל קבוצות חברתיות ברחבי הארץ המשלבות בין בני נוער מהחינוך המיוחד והחינוך הרגיל יגיע בחודש הבא לעיר ויפעל במרכז צמיד שברחוב ג'ון קנדי.
הקבוצה שתוקם בראש שהעין תורכב מבני נוער בגילאי 13-17 חלקם כאמור מתלמידים בחינוך המיוחד, ביניהם כאלו שנמצאים על הרצף האוטיסטי ומחניכי תנועות נוער שיתגייסו עבור הפעילויות. מטרותיה של הקבוצה הן יצירת חברויות שימשכו גם מחוץ לשעות הפעילות, שיפור מיומנויות תקשורת ומתן כלים לשיפור התנהלות אישית.
המדריכים בפעילויות יעבדו עם החניכים על ניתוח סיטואציות חברתיות, יילמדו כיצד לבטא את החוזקות של כל אחד, כיצד לזהות סכנות באינטרנט וגם איך לנהל נכון את הזמן ולהתנהל עם כסף. הנושאים השונים יועברו באמצעות מצגות ויזואליות שיקלו על החניכים, שבשאר הזמן ישחקו במשחקי חברה וקופסה.
המיזם הוקם לפני חמש שנים על ידי אלעד ברעם בישוב צור יגאל והקבוצה בראש העין תהיה העשירית במספר שתצא לדרך. "אהבתי את תחום ההדרכה, במיוחד עם בעלי צרכים מיוחדים", מספר ברעם . "עם הזמן צברתי ניסיון, ידע נוסף עשיתי דברים שקשורים לתחום החינוך המיוחד, ובאיזשהו שלב אמרתי שיש לי הרבה מערכים אז אולי אפשר להעביר אותם בעזרת מצגות ויזואליות שיקלו על בני בנוער. כאן החלטתי לצאת עם זה ולאחר שהקמנו את הקבוצה בצור יגאל ראינו שהמודל שמשלב חינוך רגיל עם מיוחד שמכיל פעילויות שונות זה משהו שמאוד מצליח. שנה אחרי שיצאנו מהחממה של צור יגאל כבר היה נראה שזה עובד נהדר".
יש סיבה מסוימת בגללה בחרתם בראש העין?
"יש עובדת סוציאלית מדהימה בעיר בשם הילה חזי שמאוד מגויסת לטובת ההורים. כשהתחלתי לבדוק מקומות מעבר לצור יגאל ביקרתי בראש העין במרכז צמיד שבו למעשה מתקיימות פעילויות לחברה עם צרכים מיוחדים. הילה התעניינה מאוד אבל רצתה לגייס תקציב לצורך הפעילות. לפני שלושה חודשים היא השיגה אותו ובינואר אנחנו יוצאים לדרך".
הפעילות תתקיים החל מה-2 בינואר בימי חמישי בין השעות 18:00-19:15 בעלות חודשית קבועה של 200 שקלים לחניך.
לקראת תחילת הפעילות אמר ברעם: "אני מאוד מתרגש לפתוח קבוצה בראש העין. בתחושה שלי יש שיתוף פעולה מדהים והמון רצון מצד גורמי הרווחה להביא את הפעילות לעיר וזה רק מראה כמה עושים למען התושבים".