1 צפייה בגלריה
צילום: מתוך הרשת החברתית
צילום: מתוך הרשת החברתית
צילום: מתוך הרשת החברתית
תקועים במקום: בעיית הפקקים ביציאה מראש העין מדי יום הינה בעיה מוכרת, אך נדמה כי בשבועות האחרונים המצב הפך בלתי נסבל עבור תושבי העיר. "לאן שלא תסתכל, ימינה, שמאלה, הכל פקוק", אומרת תושבת העיר.
התושבים המתוסכלים נאלצים מדי בוקר לבזבז דקות ארוכות בכבישים כדי לצאת מהעיר בדרכם למקומות העבודה. למרות הרחבת כביש 444 אשתקד והמחלף שהולך ונבנה בימים אלו, לא בטוח כי הם יספקו מענה הולם עבור אוכלוסיית העיר ההולכת וגדלה.
"זה נורא, אין מישהו שלא סובל מזה", אומרת תושבת העיר. "אני יוצאת בכל בוקר לכיוון כביש 444, ובמקום נסיעה של 5 דקות, הזמן עלול להתארך עד לכדי 30 דקות. נכון שעובדים עכשיו על בניית מחלף חדש אבל עד שיסיימו את בנייתו היו צריכים להפסיק את אכלוס הפרויקטים השונים, מה שלא קורה בפועל".
"זה כבר התחיל ככה לפני שנה אך החודש זה החריף", מציינת תושבת נוספת. "אני חושבת שהסיבה נעוצה בכ- 2500 המשפחות שהצטרפו לאחרונה לפסגות אפק. יש לעצור את השיווקים הן בגלל תחנת הכח ראש העין והן בגלל חוסר משווע בתשתיות מספיקות. על העירייה להקים מערך שאטלים לרכבת בשעות הבוקר ואחר הצהריים. להפעיל את הרכבת באנטיפטרוס, ולחבר את העיר לרכבת".
תושב שכונת פסגות אפק מציין כי בעיניו ישנן שתי בעיות מהותיות בנושא. "בדרך כלל אני יוצא דרך כביש המנהרות, ואז לקראת היציאה מהעיר יש אזור בו נוצר פקק ארוך שאליו מתנקזים גם כלי הרכב מהותיקה. מדובר בפקקים שלא היו בעבר.
"דבר נוסף שמכביד מאוד על התנועה הוא מיקומם של חטיבות הביניים יובל וגוונים וכן של תיכון בגין. תושבים רבים מכל רחבי העיר, הן מהשכונות החדשות והן מהותיקה מגיעים לאותו מקום בשעות הבוקר, שנחשב לדי מרכזי, כדי לפזר את ילדיהם למוסדות החינוך, ויוצרים פקקים כבדים. כשבעתיד יבנו חטיבות ביניים ותיכונים חדשים אני מאמין שזה יקל על המצב שנוצר. בתקופה הנוכחית, בימים גרועים, היציאה מהשכונה יכולה להתארך ב- 35-40 דקות."
ומה קורה בשעות אחר הצהריים?
"בשעה 16:00 בערך מתחילה תופעה זהה רק לכיוון הנגדי. התושבים חוזרים ממקומות העבודה וגם בתוך העיר ישנם פקקים בקרבת מוסדות החינוך בגלל איסוף הילדים".
לאור הפקקים הכבדים, הציפו תושבים רבים את הרשת החברתית עם תלונות בנושא. "ככה זה שבונים שכונה ענקית וגובים מלא מיסים.. לא חושבים על תשתיות וכבישים", כתב אחד. ואחרת הוסיפה "נסיעה לעבודה של רבע שעה הופכת לשעה".
לאור ריבוי תלונות התושבים, פרסם השבוע חבר המועצה וממלא מקום יו"ר ועדת התחבורה,עופר גבאי פוסט ברשת החברתית בו הוא מנסה להרגיע במעט את הרוחות. " נתיבי ישראל ביצעו עדכון לרמזור בצומת קיבוץ גלויות. נסעתי בכביש יחד עם שלום מעוז, והתנועה בדרך קיבוץ גלויות זרמה עד ליציאה לכביש 5".
לאחר מכן המשיך גבאי והעיר מספר הערות כלליות בנושא:
"1.בעיית הפקקים ‏היא מכת מדינה. ‏וכן, התשתיות בעיר לא ‏ערוכות מספיק לתמוך באלפי המשפחות המתאכלסות כאן.
  1. העבודות על מחלף 444/10 ועל מחלף בן גוריון/פארק אפק בעיצומן ואין ספק שהן יקלו בעתיד בוויסות התנועה אך שינוי שכזה אורך זמן רב.
  2. האם אפשר היה לתכנן את התשתית הפיזית בהלימה לבינוי בשכונה? אני בטוח שכן. האם התשתית היא הפתרון הבלעדי? אני בטוח שלא. בסוף נתקע בצוואר בקבוק, אם לא ביציאה מהעיר אז כמה קילומטרים בהמשך.
  3. העבודה שאנחנו מרכזים בנושא מתכללת סל שירותי תחבורה שחייבים שהעיר תציע לכם, על מנת שנוכל להגיע ליעד בדרך הכי אפקטיבית שניתן. זה לא בהכרח עם הרכב הפרטי, זה אורך זמן וגם מצריך מעורבות תושבים והירתמות לשינוי.
  4. אני קורא את התגובות ואת ההצעות שלכם (נת"צים, טיפול בהתמזגות לכביש 5, חיבור לרכבת/רכ"ל, מערך היסעים לנקודות מרכזיות, רכבים אוטונומיים, קארפול, קווי אוטובוסים יעילים ועוד). אני מרכז כמסמך עבודה למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים. השר בצלאל סמוטריץ', שאיתו אנו עומדים בקשר, קשוב לעניין".