1 צפייה בגלריה
המבנה בפסגות אפק. צילום: פרטי
המבנה בפסגות אפק. צילום: פרטי
המבנה בפסגות אפק. צילום: פרטי
עם תחילת תקופת החגים שחלפה נפתח בית כנסת במגרש 908 שבאזור B בפסגות אפק. אלא שלטענת סגן ראש העירייה וחבר סיעת מרצ, עומר שכטר, וכן ותושבים נוספים המבנה היה אמור לשמש בכלל כמרכז קהילתי.
בנייתו של המבנה בעל שתי הקומות שבפינת הרחובות יגאל אלון והרב גורן הסתיימה בחודשים האחרונים ולפי התכנית המקורית יועד ככל הנראה לשמש כסניף של טיפת חלב, מה שלא יצא לפועל בסופו של דבר. בכל מקרה, המבנה אמור להיות מבנה קהילתי ולפני ראש השנה קומת הקרקע הפכה לשמש כבית כנסת, כשלא ברור האם ניתן אישור לכך.
"אין חולק על חשיבות קיומם של בתי כנסת בשכונה, ואכן נבנו לא מעט בתי כנסת בשכונת פסגות אפק בשנים האחרונות", כתב שכטר לראש העירייה. "עם זאת, לאור המחסור במוסדות ציבוריים, מרכזים קהילתיים, גם אם נבנו, הוסבו לאורך השנים פעם אחר פעם לשמש כמבני חינוך, שכן ברור לכל בר דעת שהצורך בגני ילדים ובתי ספר גובר על הצורך במרכזים קהילתיים במציאות של מצוקת מקום. למעשה, הקהילה כולה התגייסה בהבנתה את הצורך במבני חינוך והמתינה בסבלנות לבנייתו של המרכז הקהילתי הראשון במתחם B ,במגרש 908".
"לצערי הרב, במקרה הנ"ל לא היה שיתוף של הקהילה בהחלטה אילו פעילויות קהילתיות ימוקמו במרכז הקהילתי. למעשה, נראה שנתקבלה החלטה מתחת לאפה של הקהילה בהצבת בית הכנסת במרכז הקהילתי שכולם המתינו לבואו. במקום חוגים ופעילויות, מרכז נוער או הדרכת הורים שהשכונה משוועת להם, הפך המרכז הקהילתי לאכסניה לבית כנסת נוסף".
עוד הוסיף שכטר ודרש מראש העירייה להורות על הפסקת השימוש במבנה "עד לקיום הליך שיתוף ציבור מסודר באשר לשימוש הראוי והנכון לשכונה במרכז הקהילתי במגרש 908".
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.