החורף הקרב ובא ואיתו מי הגשמים הרבים, עלול לפגוע בתשתיות המים והביוב וליצור סתימות והצפות. על מנת להמשיך ולספק אספקת מים איכותית ותשתיות ביוב תקינות, תאגיד המים והביוב עין אפק מבצע שלל פעולות על מנת שהחורף יעבור בצורה חלקה בכל אזורי העיר ולכלל תושבי ראש העין.
1 צפייה בגלריה
החדרת עשן למערכת הביוב לזיהוי חיבורים צולבים. רחוב העבודה | צילום: תאגיד עין אפק
החדרת עשן למערכת הביוב לזיהוי חיבורים צולבים. רחוב העבודה | צילום: תאגיד עין אפק
החדרת עשן למערכת הביוב לזיהוי חיבורים צולבים. רחוב העבודה | צילום: תאגיד עין אפק
אחת הבעיות העיקריות בתקופת החורף היא מי גשמים שחודרים למערכת הביוב וגורמים להצפות של מערכת הביוב, הצפות בתים, התרוממות מכסים בכבישים ונזקים למערכות בתחנות השאיבה.
על מנת למנוע את כל אלה התאגיד מבצע עבודות הנדסיות מקדימות להגדלת הקוטר של קווי ביוב ראשיים ברחובות: חותמי מגילה, דוד חג'בי, יהודה הלוי והמתמיד. הגדלת הקוטר תשפר משמעותית את קליטת מערכת השפכים העירונית. זאת ועוד, מבצע התאגיד שטיפת קווי ביוב בכבישים עורקיים על מנת להגדיל את קליטת השפכים ובכך להקל על העומס בימים גשומים.
בנוסף, צוות התאגיד פועל רבות על מנת לאתר חיבורים צולבים ע"י החדרת עשן למערכת הביוב, בצורה זו, העשן נפלט החוצה באותם מקומות בהם יש לבצע איטום שימנע הצפה בתקופת החורף. התאגיד מבצע בנוסף צילום של מערכת הביוב על מנת לאתר סדקים ושברים ומתקנם על מנת שלא יחדרו מי גשמים למערכת.
בימי סערה ומזג אוויר קיצוני, יתגבר התאגיד את צוותי השטח המקצועיים במטרה לספק מענה מהיר ואיכותי במקרה של שיבושים במערכות המים והביוב. כל אלה במטרה לשמור על שגרה בכל הקשור לאספקת המים ותשתיות הביוב ללא תקלות הנובעות מהמשקעים הרבים.
מנכ"ל התאגיד, עו"ד יאיר אברהם: "הצוות המקצועי של התאגיד עובד לילות כימים על מנת להבטיח אספקת מים איכותית ושירותי ביוב תקינים בכל ימות השנה. החורף מביא איתו אתגרים נוספים ואין לי ספק שצוות התאגיד יעמוד בהצלחה בכל תרחיש לרווחת תושבי ראש העין. התושבים מתבקשים שלא להשליך מוצרי היגיינה ומגבונים לביוב שלא ליצור סתימות ועומסים מיותרים בחודשי החורף. כמו כן, חל איסור מוחלט לחבר מרזבים וניקוזי שטחים וחצרות למערכת הביוב העירונית כדי למנוע הצפות ומפגעים תברואתיים. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את תקינות המערכות גם בימי סערה וגשם".