1 צפייה בגלריה
אליוסטרציה: shutterstock
אליוסטרציה: shutterstock
אליוסטרציה: shutterstock
אם מראש העין טוענת כי לא מאפשרים לה לרשום את בתה לגן שפתי, על אף שזכאית לו, משום שמסמך אחד של ועדת ההשמה הלך לאיבוד.
האם, שעברה לראש העין במהלך הקיץ, פנתה לרשום את בתה לגן שפתי אותו פקדה בתה ביישוב המגורים הקודם של המשפחה. לאחר שבועיים בהם לא התקבל שיבוץ, האם פנתה לגורמים בעירייה אשר הפנו אותה למחלקת החינוך המיוחד, אולם במקום שהבעיה תיפתר, היא רק הסתבכה.
"שבוע שלם פשוט נפלתי בין הכיסאות", מספרת האם. "התבקשתי לשלוח מסמכים של ועדת ההשמה. שלחתי את כל המסמכים הרלוונטיים, הקפצתי את כל המערכת מהיישוב שממנו הגעתי על מנת שידברו איתם". אולם, כאמור, בעקבות מחסור במסמך קביל של קלינאי תקשורת מוועדת ההסמכה של היישוב הקודם (אשר אבד במערכת) האם נענתה בסירוב לבקשה שלה לרשום את ילדתה לגן שפתי.
מה עשית לאחר הסירוב?
"גם כאשר הצעתי לעשות אבחון מחדש באופן פרטי של קלינאי תקשורת, הגברת האחראית על הנושא, התעקשה שאביא את המסמך הקביל ההוא שאבד. שאלתי אותה 'מה הילדה תהיה בבית?' והיא ענתה לי: 'כן, עד שתמצאי את המסמך'".
לאחר שלא הייתה התקדמות, הגיעה האם שוב למחלקת החינוך המיוחד, שם שהתה לטענתה כחמש שעות. "אמרתי שאני לא רוצה יותר גן שפתי, אני מוותרת על זה, ושאלתי מה אני צריכה לעשות? בתגובה שלחו אותי עם הטפסים שלי למקום אחר", טוענת האם. "כמו כן צעקו עלי בטלפון. מעבר לסיטואציה הקשה, אני גם חווה את היחס הזה. נאמר לי שאני צריכה לבטל את ועדת ההשמה (מהיישוב הקודם), אז עשיתי זאת ורשמתי את בתי לגן רגיל".
למרות כל זאת, מספרת האם, הסיפור לא תם. לטענתה קיבלה שיחת טלפון מאותה האחראית בעירייה שהסבירה לה כי גם הרישום של הילדה בגן הרגיל עלול להתבטל בגלל המסמכים החסרים. "אני כרגע לא בטוחה מה לעשות ולאן לפנות, אם בכלל", מסכמת האם המיואשת.
עיריית ראש העין נמנעה מלהגיב בשל צנעת הפרט.