1 צפייה בגלריה
אגם ראש העין
אגם ראש העין
אגם ראש העין
במסגרת שיתוף פעולה עם קק"ל ייערך ביום שישי ה-13.9 באגם ראש העין, שמהווה חלק מהיער המקומי הקהילתי אירוע חגיגי בשם "שישי שמח". בין האמנים שצפויים להתארח בתכנית: ציון גולן, רובי לוי, אהרון ירימי, שקד קוממי, גיא יהוד וג'וזי.
כמדי שנה, במהלך חופשת הקיץ ולאחריה, קק"ל מציעה שורה מגוונת של פעילויות לילדים ולהורים, בכל הגילאים, בפריסה ארצית. כחלק מכך התוכנית "שישי שמח עם ירון אילן" מתארחת במהלך הקיץ ביערות הקהילתיים ובפארקים של קק"ל ומאפשרת לעם ישראל לקבל את השבת באווירה טובה ושמחה בחיק הטבע ולהפגיש בין המטיילים-האורחים ביער הקהילתי או הפארק לבין זמרים ואמנים.
יו"ר קק"ל, דניאל עטר אמר לקראת התכנית: "עם הגידול באוכלוסיית ראש העין, גדלה גם החשיבות של היער הקהילתי, כמו גם שילוב האוכלוסיה הצעירה בעיר בפעילות היער הקהילתי. קק"ל מקדמת כל הזמן פעילויות ביער לחיבור בין התושבים לסביבה שתכליתן שמירה ואהבת הטבע".
"בתקופת הקיץ משפחות רבות מחפשות פתרון לבילוי משותף וקק"ל מספקת מגוון רחב של אירועים ופעילויות מונגשות לכולם ללא תשלום, המאפשרים להנות ולשמוח, להתגבש ולהכיר את הטבע הנפלא בכל פינה בארץ.
שילוב של תכנית מוזיקה אהובה ומצליחה כמו 'שישי שמח' עם אווירת היערות והפארקים של קק"ל מייצרת חוויה בלתי נשכחת והנאה צרופה לכל המשתתפים". יו"ר קק"ל מציין כי "שידור התכנית מראש העין הינו חלק מסדרת תכניות שהתקיימו ביערות הקהילתיים של קק"ל במשך כל חופשת הקיץ".
יער קהילתי ראש העין הינו היער הקהילתי הראשון שהכריזה עליו קק"ל, בט"ו בשבט 2004 . משמעות המושג "יער קהילתי" היא שיתוף הקהילה בניהול היער ובניהול יער ראש העין שותפים קק"ל, עיריית ראש העין ותושבי העיר. מתנדבים מקרב תושבי העיר, המשמשים "נאמני היער", עוסקים בטיפוח היער ובפעילות הדרכה בקרב הקהילה. ביוזמת העירייה וקק"ל נערכים מדי שנה ביער אירועים קהילתיים כגון חגיגת ט"ו בשבט הכוללת נטיעות ומוזיקה ופעילויות חינוכיות עם בתי הספר ביישוב לטיפוח היער.
יער ראש העין עוטף בחגורה ירוקה את שכונותיה הצפונית של העיר - גבעת הסלעים, גבעת טל ונווה אפק. קרן קימת לישראל החלה בנטיעת היער בשנת 1976, והוא משתרע על פני 1,050 דונם ומכסה את המדרונות המערביים של הרי שומרון היורדים אל מישור החוף. נחל רבה, מיובלי הירקון, חוצה את היער.