1 צפייה בגלריה
גן יהלום ראש העין. צילומים: באדיבות ההורים
גן יהלום ראש העין. צילומים: באדיבות ההורים
גן יהלום ראש העין. צילומים: באדיבות ההורים
הרוחות הסוערות סביב פתיחת שנת הלימודים מסרבות להירגע: הורים לילדי גן יהלום, שכחודש לפני תחילת שנת הלימודים הביעו את חששם, המוצדק בדיעבד, כי בניית הגן לא תסתיים בזמן, זועמים כעת כי גם במבנה הזמני בו שוכנו ילדיהם ישנם תנאים מחפירים. בין היתר לטענתם קיים מחסור בשירותים עבור הילדים ובמשחקים בחצר.
"בעקבות הבלאגן סביב הבניה, הציעו לנו לשכן את הילדים באולם של בית כנסת באופן זמני כשבעירייה ציינו כי יצטרכו לבצע התאמות לשם כך. הסכמנו לזה כי כל אפשרות אחרת הייתה מובילה את הילדים להיכנס לאתר בבניה", מספרת אחת האמהות. "ב-1 בספטמבר ניכנסנו לגן וגילינו לתדהמתנו שאין שירותים לילדים בגן, בחצר אין משחקים והצללה, כשגם מכשיר תמי 4 כלל לא קיים".
אז איך מכניסים ילדים לגן בצורה כזו?
"הסייעות הולכות עם הילדים למבנה סמוך. בגלל הסידור הזה, הצוות של הצהרון היה יומיים בגן ועזב. במשך 4 ימים של צהרון, כמעט בכל יום יש פנים חדשות. אף סייעת לא מוכנה לעבוד בגן ילדים ללא שירותים. כדי להינות ממשחקים בחצר, הגננת פונה לגננות שבגנים הסמוכים בבקשה להביא את הילדים שלנו לחצרות שלהם.
"מעבר לכך, יש עוד בעיות בגן, כמו כניסה שעוברת דרך פחי אשפה. רק כדי לחדד את הנקודה, למבנה יש עוד 2 כניסות אך הן נעולות ולשומר באשכול אין מפתח לשעריהן. גם ציוד בתוך הגן עצמו חסר כשלצוות הצהרון אין ארון לאחסן בו את הציוד".
"אילו תשובות קיבלתם מהעירייה?
"בנוגע לשירותים ענו לנו שאין אסלות כרגע במלאי ולא הצליחו לקנות. לגבי המתקנים בחצר הם טענו כי עדיין לא הוחלט מה להזמין. לא מפסיקים למרוח אותנו בתשובות".
איך אתם מתמודדים עם המציאות הזו כרגע?
"חלק מההורים לא מוכן להביא את הילדים לפחות לצהרון, אבל לגבי שעות הבוקר אין לנו פתרון אחר. אנחנו אחרי חופשת הקיץ שגם כך הורים החסירו בה ימי עבודה ואין להם אפשרות להיעדרויות נוספות, מה עוד ששמעתי כבר על כמה שקיבלמו זימון לשימוע במקום העבודה בגלל הסיבה הזו. אני חושבת שאם הייתה לנו את האפשרות, הילדים היו נשארים בבית".
אם אחרת טוענת בתסכול "כזה דבר בחיים לא פגשתי. לא נתקלתי מעולם באוזלת יד שכזו כמו בניהול הגן כרגע. אני מבינה את העומס אבל המצב שנוצר הוא מעין בדיחה. ביולי התחייבו לבנות את הגן מאפס תוך חודש וחצי ועכשיו העבירו אותנו למבנה שעבר הסבה לגן שאין בו אפילו אסלות".
"יש תחושה שהכל מחכה לרגע האחרון ולדקה האחרונה. הם עוד חושבים שעושים לנו טובה כי אחד מהצוות ביקש שנכתוב להם תודה בפייסבוק ברגע שיסיימו עם ההשלמות. אתם בסך הכל משלימים לנו את הדברים הבסיסים, לא קיבלנו שום דבר יוצא דופן. בעירייה אמנם עונים לטלפונים אבל מרדימים אותנו עם התשובות שלהם כשבפועל לא זז דבר".
מעבר לתנאים הקשים, מספר אב לילדה עם אלרגיה קשה בגן על התנהלות מרושלת בכל הקשור גם להצמדת סייעת רפואית לביתו. "עד 23:00 בלילה שלפני פתיחת השנה לא ידענו אם תהיה לבת שלנו סייעת כי העירייה הגישה את המסמכים באיחור.
"למחרת היא קיבלה סייעת נחמדה מאוד שהתחברה אליה ולשאר הילדים בגן. כעבור שלושה ימים היא הודיעה לנו שהיא מפוטרת לאלתר ומגיעה במקומה סייעת עם ותק של 5 שנים בעירייה. גם מהסייעת החדשה, הקבועה לכאורה הבנו שהיא זמנית. פנינו לעירייה והם נפנפו אותנו כשהפנו אותנו לכל מיני גורמים. אני לא מבין מדוע אנחנו צריכים להפוך את העולם כדי לקבל תשובות".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "בחירת מבנה הגן ומיקומו נעשו בתיאום מלא ובשקיפות מול ההורים, תוך הבנה שיבוצעו הצטיידויות נוספות רק לאחר תחילת שנת הלימודים. בגן הותקנו שירותים חדשים ומתקן למים, ויותקנו גם הצללה ומתקני גימבורי חדשים במהלך השבועיים הקרובים".