1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
צילום: באדיבות ההורים
הורים לילדים בבית ספר יסודי ע"ש שמעון פרס בראש העין שהועברו ללמוד בכיתת ממ"ד: אנו מפחדים מזיהום גז ראדון אשר ידוע כגורם לסרטן. כשביקשנו לראות מסמכים אשר מוכיחים שהחדר בטוח נאמר לנו שאין כאלה.
כמות התלמידים בבית הספר גדלה באופן משמעותי מ-600 ל-830 תלמידים בקירוב בעקבות אי פתיחת בית ספר לאחר התנגדות של הורים בעקבות מקומו בסמוך לקווי מתח.
הדבר כאמור, הביא לקליטה של ילדים נוספים בבית הספר המדובר שלא היה מוכן לכך מבחינת לוגיסטית. כמות הכיתות לא התאימה לחלוקה שווה ותקנית של התלמידים בכמה מהשכבות ולכן נעשתה חלוקה מחדש.
הדבר הביא לכך שכיתת המדעים (ממד) הפכה מכיתה שבה כל שעה\שיעור מתחלפת קבוצת התלמידים, לכיתה שבה נמצאת אותה קבוצת תלמידים כל היום. החלונות נסגרים על מנת שיהיה אפשר להדליק מזגן והדלת נסגרת על מנת לשמור על שקט ולמנוע הסחות דעת מחוץ לכיתה. בכל כיתה רגילה המעשים הנ"ל מקובלים ואין בהם שום בעיה, אך כאשר מדובר בממד ולהורים יש חשד לכך שגז ראדון נפלט בכיתה והם אינם רואים מסמכים אשר מוכיחים שאכן נעשתה בדיקה ונשלל החשש של ההורים.
מפניות שנעשו לגורמים, לא נראה שיש מענה הולם. מעבר לכך, בדיקת גז ראדון נעשית במשך חודש בו החדר לא נפתח בכלל - דבר האפשרי רק בחופשת הקיץ. "יש עוד בעיות בבית הספר, אבל מה שמונע ממני לישון בלילות זו הידיעה שישנה אפשרות שהילדה שלי נחשפת לגז רדיואקטיבי. אני רוצה להאמין שלא היו מכניסים ילדים למקום שלא עבר את הבדיקה אך אני רוצה לראות אסמכתא לזה".
מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.