החשבונות האמירו אך הצריכה לא גדלה. זו הטענה שהפנו בתקופה האחרונה רבים מתושבי ראש העין אל תאגיד המים 'עין אפק'. לדבריהם, לא קיבלו תשובה, אך בעקבות פרסום ב"מיינט ראש העין" ובדיקה שנעשתה בתאגיד, התברר שהסיבה בחלק מהמקרים הייתה אי התאמה בין הקריאה בשטח לבין הקריאה הדיגיטלית.
1 צפייה בגלריה
תאגיד המים "עין אפק" בראש העין. צילום: עמית לרנר
תאגיד המים "עין אפק" בראש העין. צילום: עמית לרנר
תאגיד המים "עין אפק" בראש העין. צילום: עמית לרנר
בעקבות כך פורסם פוסט בעמוד הפייסבוק של תאגיד המים. שם הוסבר שבעקבות התקלה הורד החיוב אצל התושבים שאצלם נמצאו בעיות בקריאת שעוני המים על מנת להתקזז עם החיוב הגבוה שלא לצורך.
עם זאת נראה שהבעיה לא נפתרה אצל כל התושבים. "התקשרה אלי נציגה של החברה לאחר שפתחתי פנייה על חיוב גבוה ולא מוסבר", מספרת תושבת ראש העין. לדבריה, "הדבר הראשון שהיא אמרה לי הוא שהתקלה שהייתה בחברה לא קשורה אלי, והצריכה הגבוהה היא שלי. זה לא יתכן, אם תמיד אני מקבלת חיוב סביב 20-25 קו"ב, ואני מקבלת פתאום חשבון על 40 קו"ב ככה פתאום הכפלתי את הצריכה?".
תושבים נוספים מדווחים על בעיה דומה - צמיחה פתאומית בצריכת המים המלווה בחיוב גבוה. לדבריהם, למרות פניות לתאגיד, התקשו לקבל תשובות או החזר כספי.
מתאגיד המים 'עין אפק' נמסר בתגובה: "בהמשך לבדיקת התאגיד בגין חשבונות מים חריגים לכאורה למספר צרכנים בחודשים מאי-יוני 2019 נמצא כי לחלקם סיבת החריגה נבעה מאי התאמה בין הקריאה בשטח לבין הקריאה הדיגיטלית.
"לאור תוצאות הבדיקה, בוצע תיקון בחשבון המים לצרכנים שנמצא כי הסיבה לחריגה הינה מהסיבה הנ"ל ובוצעה התאמה לצריכה הממוצעת השוטפת והחשבון זוכה בהתאם ללא חיובי ריבית ופיגורים עקב העיכוב בתשלום.
"פניות שהתקבלו מצרכנים בעלי מדי מים דיגיטליים טופלו באופן פרטני ומקצועי והוסברה הסיבה לחריגה. פניות שהתקבלו מצרכנים בעלי מדי מים מכניים נבדקו גם כן באופן פרטני ומקצועי ונמצא כי החריגה אינה נובעת מהמקרה לעיל.
"הוסבר לצרכנים שבמקרה של חריגה בצריכה עליהם לבדוק נזילה בתשתית הפרטית או להגיש בקשה לבדיקת תקינות מד המים. התאגיד הפיק לקחים וחידד את מערכות הבקרה על מנת להימנע ממקרים דומים בעתיד. התאגיד ימשיך להשתדרג ולשפר את מערכותיו בשקיפות מלאה ובמקצועיות למען תושבי ראש העין. לבירורים נוספים יש לפנות לטלפון 1-800-350-303, שלוחה 2 בימים א'-ה' בין השעות 10:00-19:00".