2 צפייה בגלריה
רחוב אפק ראש העין. צילום: מתן דויטש
רחוב אפק ראש העין. צילום: מתן דויטש
רחוב אפק ראש העין. צילום: מתן דויטש
תושבים רבים ברחוב אפק בראש העין גילו השבוע לתדהמתם כי הפך לחד סיטרי וכעת יצטרכו להאריך את דרכם משמעותית כדי להגיע ליעדם שברחוב.
הרחוב הארוך שבראש העין הותיקה, היה דו סיטרי לאורך השנים כשתושבים יכלו להיכנס אליו מרחובות שונים. כעת הכניסה לרחוב היא בעיקר דרך רחוב שבטי ישראל מה שעורר את כעסם של התושבים.
"עכשיו כדי להגיע הבייתה אני צריכה לעשות סיבובים בעיר שמאריכים לי את הדרך משמעותית", אומרת דיירת הרחוב בתסכול רב, שטוענת כי אף גורם לא התריע לפני המהלך. "כשיצאתי לעבודה באחד מהבקרים הכל היה תקין. כשחזרתי, עשיתי את הדרך לרחוב אפק דרך אחד הרחובות שהובילו אליו ופתאום אני רואה תמרור 'אין כניסה'. הגעתי לרחוב אחר, שוב אותו תמרור, הייתי בהלם. זה ממש לא בסדר. אף אחד לא יידע אותנו וגם לא עושים צעד כזה שמנוגד לדעתם של תושבים רבים".
יש טענה שאומרת שהצעד הגיע לאחר שהיו מקרים ששני רכבים היו מתקשים לעבור כשהיו באים אחד מול השני.
"עדיף המצב הקודם כשאחד היה נותן לאחר לעבור ולא המצב הנוכחי. אם זה היה רחוב קצר זה היה מצוין, אבל מדובר ברחוב ארוך שפוגע בנו מאוד. עכשיו אני אשקול פעמיים אם להוציא את הרכב ולא ללכת ברגל במקום".
2 צפייה בגלריה
צרחוב אפק ראש העין. צילום: מתן דויטש
צרחוב אפק ראש העין. צילום: מתן דויטש
צרחוב אפק ראש העין. צילום: מתן דויטש
פנית לעירייה בנושא?
"אין לי סבלנות וזמל לפנות אליהם כדי שגם לא ישנו את ההחלטה בסופו של דבר".
תושב אחר מוסיף: "מדובר בצעד גרוע מאוד. לא יכול להיות מצב בו ישנה כניסה אחת לרחוב. עכשיו נצטרך לעשות דרך ארוכה שתעבור ברחוב שבזי". יחד עם זאת ישנם מספר תושבים שרואים נקודות אור במהלך. "נכון, זה מסורבל, ומאריך את הדרך אבל יש צורך בזה. גם לא ייווצר מצב של שני רכבים שמגיעים אחד מול השני וגם יהיו חניות משני צידי הרחוב", אומר דייר ברחוב.
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "התוכנית אושרה בוועדת תנועה ובוצעה ע"י יועץ התנועה של העירייה. לפני שהתוכנית יצאה לפועל, נערך כנס תושבים ומרביתם היו בעד הפיכת הרחוב לרחוב חד סטרי. התוכנית נעשתה בשיתוף עם נציגי התושבים שנבחרו בכנס. מתוכננים שיפורים מסויימים להדגשת כיווני הנסיעה. במידה ויעלו בקשות או צרכים מיוחדים בהמשך, הם ייבחנו".