1 צפייה בגלריה
גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock
הורים בראש העין זועמים לאחר שגילו שגם השנה הצהרונים של החברה העירונית "מקום בלב" יכללו אך ורק 12 ימי חופשה בהם יפעלו.מדובר בפחות ימים מערים וישובים ברחבי האזור ללא שום הבדל משמעותי במחיר או סיבה נראית לעין.
"הפניות בשנה שעברה לא עזרו, ניסינו להילחם ולא הצלחנו". מספרת אם מראש העין אשר לא מוכנה שהמצב יחזור על עצמו גם השנה. פרסום מועדי החופשות אירע לפני ימים אחדים, כששנת הלימודים נמצאת בפתח ומרחב התמרון של ההורים אינו גדול. "שלפחות יחזירו את האסרו חג של סוכות ואת ל"ג בעומר, ילד בן 3 לא צריך חופש בל"ג בעומר" ממשיכה לספר אותה האם.
יתרה מזאת, עוד לפני כן הורים בראש העין זעמו על ביטול ההנחות (הגורפות) כאשר מדובר בכמה ילדים שנרשמים לצהרון תחת מקום בלב. "הנחת אחים יכולה להינתן אחרי שמגישים בקשה חריגה" מספרת אם. "לכולם היה שנה שעברה גם, לפני שנתיים" מוסיפה אם נוספת.
אחת האימהות שפנתה אלינו שיתפה אותנו בתשובות שניתנו לה מהעירייה: "מספר ימי החופשה נותר ללא שינוי ביחס לשנה שעברה. ימי החופשה הם נגזרת של משך ימי הפעילות במהלך השנה ובמהלך ימי החופשה ומספר החוגים. החברה העירונית מקום בלב מעניקה יותר שעות ויותר חוגים" ומפנייה למחזיק תיק החינוך מר עומר שכטר: "כמחזיק תיק החינוך אני הצבתי לעצמי מטרה להוביל רפורמה שתאפשר למנהלות בתי הספר לפתוח צהרונים בעצמן. יחד עם זאת, כרגע, מי שמפעיל את הצהרונים בשעות אחה"צ זו חברת מקום בלב ולא אגף החינוך. פניתי אל מנכ"ל חברת מקום בלב בנושא, ואני ממתין להחלטתם בעניין."
בנוסף משיחה שניהלה עם מנכ"ל מקום בלב, ד"ר מאיר צרויה, הבטיח האחרון שיבדוק שוב את ההשוואה לערים אחרות ולאחר בדיקה הסביר לאם שבראש העין הצהרונים עובדים עד חמש בשונה מערים אחרות (בפ"ת פועלים עד חמש גם כן, למשל מספרת האם) והוא אמר שיבחן מחדש את חילוק השעות-ימים.
תגובת החברה העירונית "מקום בלב" תפורסם לכשתתקבל.