בסופ"ש של ה-12 בספטמבר קהילת אמני ראש העין תקיים תערוכות של בתים פתוחים בהם יציגו את אומנותם לכל החפצים להתחבר ולהכיר את האמנים המקומיים.
2 צפייה בגלריה
צילום: אילן פורת
צילום: אילן פורת
צילום: אילן פורת
בין המיצגים השונים ניתן יהיה למצוא אומנות מתחומי הציור, פיסול, קרמיקה, צילום בפן הפלסטי ובפן השימושי – תכשיטים, מוצרי אופנה וכו'. יתרה מכך גם קולינריה תיכלל במסגרת הנ"ל. על הפקת האירוע אחראית שרי סלע אשר לאחר שניסיונות שלה ושל בעלה מוטי סלע (המציג בתערוכה בעצמו) לקבל מימון והכרה מהעירייה, גם כאשר פנו בתוכנית מפורטת שנכתבה יחד עם תקציבאית הם קיבלו תשובה שלילית.
כל זה, לא מנע מקבוצת ידידי האמנים המונה כ-20 תושבי ראש העין, אשר תומכים ומעלים רעיונות בכל הקשור לפעילות האמנים והרצון שלהם לקבל הכרה מקומית להמשיך ולדחוף את האמנים ובעזרתם של כל הגורמים הגיע לעולם האירוע הזה. "לקחתי על עצמי לאחד את האמנים, לגבש איזו קהילה, להחליט מה אנחנו רוצים ולהתחיל לפעול" מספרת המארגנת שרי סלע.
לארגן דבר כזה, לא קל? למה לקחת את זה בידייך?
"זה חשוב לאמנים. זה חשוב לעיר ולקהילה, בעיקר לתושבים החדשים שיוכלו להכיר מה יש להם פה בעיר". ראש העין היא עיר מאוד 'אזורית', תושבים מכירים בעיקר את השכונה שלהם ואת אנשיה. החיבור העירוני הוא די מלאכותי. "האומנות מחברת את כולם, לא מדובר בתחום שהוא ליחידי סגולה, מדובר במשהו רחב".
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
איך התערוכה תתקיים בפועל? ב12-14 בספטמבר, מספר מתוך עשרות האמנים שישתתפו בתערוכה יפתחו את דלת ביתם ויחד עם עוד כמה אמנים יציגו את עבודותיהם בעיני המבקרים. על האמנים, ומיקום התערוכות ניתן ללמוד באתר שבנתה ביתה של שרי בהתנדבות. מעבר לכך, האמנים השקיעו סכום כסף סמלי על מנת לתחזק ולקדם פרסום וגרפיקה ולהרים את האירוע המקומי והקהילתי הזה.