עשרות מתושבי ראש העין ומושב מזור הפגינו אמש (שבת) בקיסריה מול ביתו של מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו.
1 צפייה בגלריה
הפגנת התושבים. צילום: יוסי קנירש
הפגנת התושבים. צילום: יוסי קנירש
הפגנת התושבים. צילום: יוסי קנירש
התושבים דורשים ממנהל רשות התעופה האזרחית ליישם את נתיב האוויר הקרוי ״עוקף ראש העין״.
מסביר יוסי קנירש, ממובילי המאבק: "הנתיב עושה שימוש בטכנולוגית GPS שהוגדרה על ידי ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי כבר לפני עשור, כטכנולוגית ההווה והעתיד. זוהי שיטה בטוחה יותר, חסכונית ומזהמת פחות, ומאפשרת תמרון מסביב למרכזי אוכלוסייה.
"כבר כיום נעשה שימוש נרחב בשיטה זו ברחבי העולם וגם נתב"ג עושים בה שימוש מוצלח בגישה למסלול 30, וחוסכת מהעיר מודיעין את הרעש והסבל. שיטה זו תאפשר לצמצמם את הרעש שמייסר את תושבי ראש העין ותושבי היישובים הסמוכים לה מצפון ומדרום וכן תחסוך בזמן ובדלק".
התושבים המוחים דורשים להיפגש עם מנהל רת"א בנוגע לשינוי מספר הנחיתות במסלול 21, להפעלת "נמים" במסלול "עוקף ראש העין" ולאכיפת מיקום פתיחת הגלגלים לפני נחיתה. בנוסף לקבוע שניטור הרעש יבוצע על ידי גורם בלתי תלוי ולקבל את התוצאות שידונו בוועדה.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "השימוש בנתיב נחיתה "עוקף ראש העין" לא מיושם משיקולים בטיחותיים למרות שהנושא נשקל מעת לעת. ההנחיות הכלליות להפעלת שדה נתב"ג הניתנות על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), נועדו לאפשר הפעלה בטוחה של השדה תוך שמירה על חלוקה הוגנת בנטל הרעש בין התושבים המתגוררים סביב נתב"ג, דבר הנבחן על ידי ועדה ציבורית אחת לשנה.
"עם פתיחת מסלול 21 , לפני כחמש שנים, קבע מנהל רת"א תנאי הפעלה מקלים ובכללם הגבלת נחיתות בשבתות וחגים על מסלול 21. זאת, למרות שלא נגזרו מהוראות התמ"א. תנאים מקלים אלה נועדו לאפשר הסתגלות לכל מי שנחשף לראשונה לנחיתות על מסלול 21 . יצוין כי תבנית התפעול שקבע מנהל רת"א קובעות עקרונות לפעילות שדה התעופה, תוך מתן גמישות תפעולית לרש"ת.
"בשנים האחרונות, עם גידול הפעילות בנתב"ג, וכדי לשמור על הגינות כלפי תושבים הגרים סביב השדה אך בסמיכות למסלולי נחיתה אחרים עלה הצורך לערוך תיקון בהוראות תבנית התפעול המבצעי שנכנס לתוקף בחודש מאי האחרון. תיקון זה נדון כיום בפני הערכאות משפטיות והשיח בנושא לרבות כל התייחסות בנושא נעשה במסגרת הליכים משפטיים אלו בלבד".