מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
קטטה המונית פרצה בקאנטרי "ספורטלי" בקרית מוצקין בין תושבי כפר מזרעה ותושב כפר מכר לבין מציל הבריכה. על פי מיינט קריות התקרית השבוע בשעות ערב כאשר הרקע לקטטה הוא ככל הנראה בקשתו של המציל מאחד הרוחצים לצאת ממסלולי השחיינים. כמו בכל יום, נסגרו שני מסלולים לשחיינים, תושב כפר מזרעה התבקש על ידי תושב כפר מכר לצאת ממסלול השחיינים ולשחות בשאר הבריכה. על פי החשד, הוא לא נשמע לבקשת מדריך השחייה במקום והאחרון הזעיק את המציל כדי שיסיע לו. בין הנופש ומשפחתו לבין המציל החל ויכוח שנגרר עד מהרה לקטטה שהפכה לאלימה והמונית. על פי עדויות, המציל הוברח למשרדה של מנכ"לית הקאנטרי ושם הסתגר כאשר העובדים מגנים עליו, עד להגעת המשטרה. התוקפים רדפו אחריו וככל הנראה שברו את אחד השערים וכן מכונת בייגלה בקפיטריה הצמודה. במקום התפתחה מהומה וסקרנים התקהלו במקום. כוחות משטרה אשר הגיעו למקום, עצרו שני חשודים, האחד מכפר מזרעה בן 38 והשני מכפר מכר בן 27. אנשי מד"א העניקו טיפול רפואי לשלושה פצועים: למציל (25), לצעירה בת 22 ולאשה בת 53 ופינו אותם במצב קל לבית החולים רמב"ם כשהם סובלים מחבלות וחתכים.
4 צפייה בגלריה
ספורטלי. צילום: פרטי
ספורטלי. צילום: פרטי
ספורטלי. צילום: פרטי
במיינט פתח תקוה מדווחים על נהג שהגיע לתדלק את הרכב בתחנת הדלק בנחלים, ויצא לרגע לקנות דבר מה בחנות הנוחות. כשחזר, הרכב כבר לא היה במקום לאחר שאדם אחר ניצל את העבודה שהרכב היה מונע וגנב אותו. לפי הסרטון שתיעד את המקרה ניתן לראות את הגנב יושב בכניסה לבית הקפה שבמתחם התחנה כשהוא מתצפת על תנועתו של הנהג ומנצל את הרגע שיצא מהרכב, כדי להיכנס אליו ולברוח מהמקום.
נהג משאית לפינוי אשפה, החליט לשטוף את כלי הרכב בחצר אחד הבניינים שברחוב חיים הרצוג בראש העין תוך שהוא משתמש בצינור כיבוי אש של הבניין. "נהג המשאית ראה כנראה שהיא מלוכלכת, אז הוא החליט לקחת את הצינור של כיבוי האש ושטף אותה במשך דקות ארוכות", סיפרה דיירת בבניין למיינט ראש העין. "לא רק שהוא חסם את אחת הגישות לבניין, הוא השתמש במים רבים, גרם להצפה במקום וגם הפעיל את גלאי העשן בבניין כי נגע במערכת לכיבוי אש".
"פנינו לעירייה, והתשובה שקיבלנו הייתה 'אוי, אנחנו מתנצלים'. לאחר זמן מה התקשר אליי הנהג עצמו, שאני לא יודעת אפילו איך הגיע אליו המספר שלי ואמר שהוא מצטער, שלא ידע איך זה קרה ושזו הפעם האחרונה".
4 צפייה בגלריה
נהג המשאית משתמש במים של הבניין. צילום: באדיבות הדיירים
נהג המשאית משתמש במים של הבניין. צילום: באדיבות הדיירים
נהג המשאית משתמש במים של הבניין. צילום: באדיבות הדיירים
לאן נעלם הכסף? במיינט רחובות מדווחים כי מכתב התראה נשלח על ידי הנהגת ההורים ברחובות לעירייה לפני עתירה מנהלית מצביעה על התנהלות שאינה תקנית לכאורה, בכל הנוגע לגביית תשלומי ההורים בגני הילדים בעיר. "לא ייתכן שהמשיבה גובה כספים המגיעים לחמישה מיליון שקלים בשנה ומסרבת להציג להורים או למי מטעמם מה עלה בגורל כספים אלו. לא ייתכן שכספים שנגבים מהורים ואמורים לשמש את הרשות המקומית לצורך מתן שירותים לילדי העיר, יוחבאו בתוך חברה פרטית שבדירקטוריון שלה יושבים חברי מועצת העיר ומשתמשים בכספים ללא כל שקיפות וללא כל ביקורת".
למכתב המדובר צורפה טיוטה סופית של עתירה מנהלית המיועדת להיות מוגשת בבית המשפט בימים הקרובים, ובה חבר הנהגת ההורים העירוני מיקי מרקוביץ דורש על פי חוק חופש המידע שעיריית רחובות או חברת חוויות יגישו את הדו"חות הכספיים המדוברים. בעיר רחובות תשלומי התלמידים שילדיהם נמצאים בגני הילדים ורשומים לצהרוני רשת חוויות, נגבים על ידי רשת חוויות, לכאורה בניגוד לחוזר מנכ"ל משרד החינוך. "לא רק שהדבר מהווה הפרה של חוזר מנכ"ל הגם שנעשתה התניית שירות בשירות כאשר הורים שרשמו את ילדיהם לצהרונים וביקשו לשלם בכרטיס אשראי, תשלומי התל"ן (תוכנית לימודים נוספת) נגבו מהם באופן אוטומטי – מבלי שניתנה הסכמתם המפורשת לכך".
במיינט כפר סבא מדווחים כי משרד הבריאות ביצע חיפוש ב"מיני מרקט מול העירייה" ברחוב וייצמן 144 בעיר ותפס 79 בקבוקי אלכוהול מ-8 סוגים שונים שחלקם נבדקו במעבדה והתברר כי הם מזויפים ומכילים רמות גבוהות של הרעל מתנול. עקב כך הוחרמו הבקבוקים המזוייפים על ידי משרד הבריאות. במקביל עיריית כפר סבא פתחה בהליך תביעה במסגרת רישיון העסק.
4 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
דניאל ארביב (29) משכונת אגרובנק בחולון היתה בדרכה הביתה לאחר יום עבודה כמניקוריסטית ופדיקוריסטית. בזמן הנסיעה באוטובוס קראה בפייסבוק על מיזם "כריך למי שצריך". מיזם שמובילות רביד ואיה קידר-סטרול ממושב תלמי אלעזר. תוך כדי ירידה מהאוטובוס הבחינה ארביב בשני נזקקים מחפשים בקבוקי פלסטיק בפח האשפה. "מיד הבנתי שאסור שבעיר שלנו יהיו אנשים רעבים, והחלטתי שאני מרימה דוכן כזה גם אצלנו", אמרה ארביב למיינט חולון. ההיענות לדוכן הייתה מרגשת. יומיים לאחר שארביב פרסמה ברשת החברתית שהיא מחפשת תרומות ומתנדבים, וכבר הדוכן הוקם. "הצלחנו להשיג יותר מ-60 כריכים, חלק מהתורמים הכינו וחלק רכשו, אבל כולם רצו לעזור וקיבלנו גם שתיה קרה". השבוע התייצבה ארביב לראשונה ברחוב סוקולוב 56 בחולון. בדוכן הונחו הכריכים וכל מי שרצה כריך קיבל. "החלטנו להמשיך את היוזמה ובכל יום שלישי נתייצב שם עם הדוכן ונציע לכל מי שרוצה או צריך כריך טעים בחינם".
4 צפייה בגלריה
דניאל ארביב. כריך לכל מי שצריך. צילום: פרטי
דניאל ארביב. כריך לכל מי שצריך. צילום: פרטי
דניאל ארביב. כריך לכל מי שצריך. צילום: פרטי