כאשר צעירה מהאזור, בשנות השלושים לחייה, נתקפה כאבי בטן עזים ומשתקים היא לא תיארה לעצמה שחייה נתונים בסכנה. למזלה הרב, שכנתה אשר עובדת כאחות טיפת חלב של קופת חולים מכבי, בדיוק היתה בבית בחופשת לידה והצילה את המצב ואת חייה. "אני ברת מזל" מציינת הצעירה "היא דאגה לי כאילו אני אחותה, זה היה מרגש".
הכל החל כאשר לפני כשבוע, במהלך סידורי הבוקר והכנת הילדים לבית הספר והגנים, נתקפה הצעירה בכאבי בטן עזים ומשתקים בבטן התחתונה, כאלה שמעולם לא הכירה לפני. "עברתי צירים ולידות, אבל הכאבים האלה גרמו לי להתקפל על המיטה בלי יכולת לזוז, כמעט עד אובדן הכרה" היא משחזרת "התקשרתי לבעלי שיצא מהבית מוקדם באותו הבוקר והוא הבין שאני זקוקה לעזרה מיידית".
1 צפייה בגלריה
מירי קולא וריבי ליבר עם התינוק. צילום: מכבי שירותי בריאות
מירי קולא וריבי ליבר עם התינוק. צילום: מכבי שירותי בריאות
מירי קולא וריבי ליבר עם התינוק. צילום: מכבי שירותי בריאות
הבעל הבין שהוא חייב לפעול במהירות ולמרות שהיה כבר בדרכים, התקשר לשכנה שגרה ממש בבית ממול, מירי קולא שהינה אחות טיפת חלב במכבי שירותי בריאות והזעיק את עזרתה.
לדברי קולא, שנמצאת בימים אלה בחופשת לידה עם תינוק בן שלושה חודשים, ראתה על הצג מספר שיחות שלא נענו, אך בטרם הצליחה לחזור, כבר קיבלה טלפון נוסף מהבעל המודאג "כשראיתי את המספר שלו על הצג, הבנתי שמדובר במשהו דחוף" היא מספרת "הוא הסביר שאשתו סובלת מאוד מכאבים ושהיא חייבת עזרה מיידית".
מה עשית?
"לא חשבתי פעמיים ומיד רצתי לביתה של הצעירה עם התינוק על הידיים. בהתחלה דפקתי מספר פעמים על הדלת אבל כשראיתי שאין תשובה, החלטתי להכנס פנימה בלי לחכות. וטוב שכך. מצאתי אותה שרועה על המיטה, מקופלת מכאבים מעורפלת ומטושטשת. הבנתי שהיא חייבת לקבל טיפול רפואי דחוף".
קולא התקשרה לריבי ליבר, מנהלת המרכז הרפואי של מכבי שירותי בריאות באורנית ועידכנה אותה כי היא בדרך ותגיע תוך כמה דקות לטיפול רפואי דחוף. בדרך לא דרך, הצליחה קולא לתמרן בין התינוק לבין השכנה המיוסרת, להתניע את האוטו ולנסוע. "כשהגענו למרכז הרפואי, היא כבר לא היתה במצב שיכלה ללכת ללכת בכוחות עצמה ולכן בקשתי מריבי שתגיע ללוות אותה לחדר המרפאה" אומרת קולא.
ליבר הצליחה להעביר את הצעירה אל חדר האחיות אליו הובהלה במקביל גם רופאת המשפחה ד"ר רחל ירדן, שלאחר מספר שאלות ולקיחת מדדים מאבחנת שמדובר במקרה חירום גניקולוגי ומזעיקה ניידת טיפול נמרץ. הרופאה מעריכה שמדובר בסיבוך של השחלה בחלל הבטן, מה שיוצר את הלחץ והכאבים מהם סובלת הצעירה.
"נתתי את התינוק לריבי ובינתיים נשארתי כל הזמן עם הצעירה בחדר האחיות" מוסיפה קולא "הטיפול של ד"ר ירדן והאחות במרכז הרפואי היה מדהים. הכול התנהל תוך דקות ביעילות ומקצועיות יוצאת דופן. כל שנותר לי הוא להיות לצידה ולהרגיע אותה כמה שאפשר".
בבית החולים האבחנה של ד"ר ירדן מתבררת כנכונה "לאחר מספר בדיקות גילו כי בחלל הבטן שלי ישנה ציסטה בגודל 11 ס"מ. סביב הצ'יסטה הסתבכה השחלה מה שגרם לכאבים והעמיד את חיי בסכנה" מסבירה הצעירה "תוך מספר דקות הכניסו אותי לחדר ניתוח להסרת הציסטה והתרת הסיבוך של השחלה, שלאחריו הכאבים נעלמו כלא היו".
קולא מוסיפה כי מאחר ולא יכלה לעלות לניידת עם התינוק, נשארה להתעדכן בשלום שכנתה מרחוק. "אני שמחה שהכול נגמר בשלום" היא מסכמת "המצב בו היא הייתה נתונה הוא מצב מסכן חיים וטוב שטיפלנו בזמן ומנענו נזק בלתי הפיך. בשבת האחרונה כבר ישבנו על קפה כמו שתי שכנות רגילות שעברו חוויה קצת פחות רגילה".
"הצוות במרכז הרפואי של מכבי הוכיח שוב יעילות, מקצועיות ואנושיות" מסכמת הצעירה את החוויה שעברה "אין לי מספיק מילים כדי לתאר את היחס והטיפול ובעיקר עד כמה אני אסירת תודה על כך שמירי היא השכנה שלי. היא ממש הצילה את חיי וזה ממש לא מובן מאליו שהיא ליוותה אותי, כשהתינוק על ידיה כל הזמן הזה".