2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות שמואל וסקר
צילום: באדיבות שמואל וסקר
צילום: באדיבות שמואל וסקר
הרוחות בקרב נהגי המשאיות והאוטובוסים בראש העין סוערות: בחודש אפריל האחרון סגרה העירייה בפניהם את האפשרות להחנות את רכבם בחניוני האמפיתיאטרון ולב העיר, שם חנו באופן חופשי. לטענתם האלטרנטיבות אינן ראויות, מאחר שבמצב החדש החניונים האחרים מוגבלים בזמן החניה.
החניונים שנפתחו על ידי העירייה עבור התושבים שנוהגים על רכבים מעל 10 טון הם ברחוב העבודה (מול השוק העירוני), בחניון העירייה שברחוב שילה 21, בחניון הטיילת שברחוב מנחם בגין, ובחניון מול בית העלמין ברחוב נתן שאול.
כל החניונים הללו, למעט זה שמול בית העלמין, מוגבלים בזמן כשעל הנהגים להחנות את רכבם החל משעות אחר הצהריים המאוחרות ועד שעות הבוקר המוקדמות. נהג שלא יעשה כן, ורכבו יימצא בחניון בשעות היום, ייקנס. לגבי החניון שאיננו מוגבל בזמן, טוענים הנהגים כי הוא קטן מאוד ולא יכול להכיל מעבר למספר כלי רכב בודדים.
הנהגים, כאמור, זועמים מאוד על ההחלטה. שמואל וסקר, תושב השכונה הותיקה וחבר בארגון נהגי האוטובוס, טוען: "העירייה ביטלה לנו את החניון מבלי לספק לנו פתרונות. רובנו עובדים בשעות לא מסודרות, מה שמוביל לעיתים למצב בו נהג יכול לצאת לעבודה באמצע הלילה, לחזור בצהריים, ואז הוא צריך להמתין כמה שעות עד שיוכל להחנות בחניון המיועד. או לחילופין, אם אני מתחיל משמרת בשעות הצהריים, אני אקבל דו"ח כי האוטובוס נמצא בחניון בשעות הבוקר. קיבלתי כבר דו"ח באחד מימי שישי כי בדרך כלל אני לא עובד בהם. לאיפה אזיז את הרכב?".
2 צפייה בגלריה
צילום: שמואל וסקר
צילום: שמואל וסקר
צילום: שמואל וסקר
"זה מקובל שהעירייה לא רוצה שנחנה במרכז העיר מהסיבה שזה מהווה מטרד, אבל הם לא יכולים לזרוק אותנו ולומר 'תסתדרו. לא תעמדו בהסדר? תקבלו קנס'. הרי זה ידוע שאנחנו לא יכולים לעמוד בזה. העירייה יודעת שזה בעייתי אבל ממשיכה לסחוט את התושבים".
פנית לעירייה בנושא?
"פניתי ולא קיבלתי תשובות מאף אחד. מתעלמים ברמה שעד שלא תעשה מהומה, אתה לא קיים מבחינתם. אני אישית יכול להסתדר, אבל כואב לי לראות נהגים שכבר סופגים את הקנס. ראיתי באחד החניונים כבר שורה של כלי רכב עם קנס על סך 250 שקלים כל אחד. תחשוב כמה כסף זה הכניס לעירייה וזה קורה על בסיס קבוע. אם העירייה שנבחרה על ידי התושבים מזלזלת בנו, מה עוד נותר?".
"מדובר בהחלטה בעייתית מאוד עבור ציבור נהגי המשאיות והאוטובוסים בראש העין, המונים למעלה מ-200 נהגים", קובע הראל צוברה, נהג משאית תושב העיר. "אני מבין את כוונת העירייה להוציא את כלי הרכב ממרכז העיר, אבל בהיעדר פתרונות מתאימים נוצר כאן אפקט הפוך. הרבה נהגים חונים בחניות מאולתרות במרכז העיר, במקומות שאין שילוט האוסר חניה במקום, כי אין להם לאן להזיז את הרכב בשעות שהם לא עובדים או שהם לא מעוניינים להתעסק בדו"חות חניה".
"מעבר לחניון מול השוק, שאר החניונים שהעירייה הציעה קטנים מאוד ולא יכולים לאכלס יותר ממספר מצומצם של כלי רכב. פניתי לגורמים בעירייה שהודו שהנושא בעייתי אבל כדי להגיע לפתרון יצטרכו לדון שוב בועדת התחבורה וזה עלול לקחת זמן. בינתיים נהגים שוברים את הראש ומאלתרים. אבל מעבר לבעייתיות שבהחלטה, יש גם תושבים שלא מבינים את הקשיים שבדבר".
תסביר.
"אומרים לנו 'אתם יכולים להחנות את המשאית או את האוטובוס במקום העבודה', אבל זה ממש לא פשוט כמו שזה נשמע. אנחנו עובדים בעבודות שדורשות יעילות רבה והרבה פעמים לדוגמא יוצאים עם המשאית לחלוקה מהבית. נהגים לא ייסעו עד ראשון לציון למשל, כדי לקחת משאית ואז ימשיכו לנתניה כדי לבצע חלוקה. זה בעייתי מאוד".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה : "ניתן להחנות בחניונים הבאים בכל שעות היממה: חניון מול בית העלמין ברחוב נתן שאול, חניון ברחוב שילה 74. בנוסף לכך, הנושא יעלה לדיון בועדת התנועה הקרובה בכדי לבחון אפשרות הרחבה של שעות הפעילות בחניונים נוספים ברחבי העיר ומציאת פתרונות נוספים".