2 צפייה בגלריה
אולם סימפוניה ראש העין. צילום: אורית הראל
אולם סימפוניה ראש העין. צילום: אורית הראל
אולם סימפוניה ראש העין. צילום: אורית הראל
תושבים בראש העין טוענים, כי מסיבה שאינה ברורה החליטה העירייה להפחית באופן משמעותי את מופעי התרבות באולם סימפוניה וכן לבטל את מופע הג'אז המסורתי. "כנראה שהתרבות לא בראש מעייניה של העירייה", אומרת אורית הראל, תושבת העיר.
מדי שנה נערכים באולם סימפוניה, שמנוהל על ידי החברה העירונית "מקום בלב", עשרות מופעי תרבות, ביניהם הצגות, מופעים מוזיקליים והופעות סטנד אפ. בימים אלו עוד ייערכו באולם מספר אירועים, אך לוח ההופעות לשנת תש"פ לא פורסם נכון לשעה זו. יש לציין כי בימים אלו נשלמות העבודות בהיכל התרבות החדש ע"ש קימרלינג אך טרם ברור מתי ייפתח למופעים.
"שמחתי מאוד לראות את מה שנעשה כאן בשנים האחרונות ואני לא רוצה שיהרגו את כל הדברים הטובים שקרו פה", אומרת בכאב הראל, שמגדירה עצמה כ"פריקית" של תרבות. "היכל קימרלינג שנבנה כבר שנים ארוכות אמור להיות מוכן בסביבות חודש אוקטובר, אך עד שיימצא מנכ"ל ועד שיזוזו דברים יקח עוד זמן רב, ואם נראה מופע שם זה יהיה כנראה רק ב 2021.
"לפי מה שהבנתי, גורמים בעירייה נתנו הוראה להפסיק את המופעים בסימפוניה, כשגם האחראית על השיווק עזבה את תפקידה. כל העניינים הללו הובילו לירידה במכירת הכרטיסים בתקופה האחרונה, ולא נראה שהמצב הולך להשתנות".
2 צפייה בגלריה
אולם סימפוניה ראש העין. צילום: אורית הראל
אולם סימפוניה ראש העין. צילום: אורית הראל
אולם סימפוניה ראש העין. צילום: אורית הראל
למה אתם חושבים העירייה נוקטת בצעדים הללו?
"כנראה שמישהו מלמעלה מעדיף לפנות לאוכלוסיה מסויימת על חשבון אוכלוסיה שצמאה למופעי תרבות. יש כאן עשרות אלפי תושבים שמשוועים למופעי תרבות איכותיים ועד היום באמת נהנינו מהצגות במגוון רחב של נושאים וממופעי מוזיקה וסטנדאפ ברמה גבוהה. המצב הנוכחי כואב מאוד".
מה את מתכוונת לעשות?
"עצומות,הפגנות, כל דבר שיעורר את הקהל ואת מי שצריך".
"נורא חבל שלא תהיה עונת מופעים נוספת. מדובר במקום מדהים, שמהווה בעצם את אולם התרבות היחיד בעיר כרגע", מוסיפה תושבת אחרת. "כואב שמצד אחד מביאים את עומר אדם במאות אלפי שקלים ומצד שני סוגרים את האפשרות ליהנות ממופעי תרבות אחרים בעיר".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "יש תרבות בעיר ובשפע. השנה מביאה איתה בשורה חדשה בעולם התרבות בראש העין.
לקראת שנת 2020, ייפתח היכל התרבות החדש בעיר לטובת סדרת מופעי הרצה, קריית התרבות בעיר תכלול מתחם עם 3 אולמות, אולם מודוס בן 180מקומות. אולם סימפוניה בן 208 קומות והיכל התרבות החדש עם כ- 630 מקומות ואמפיתאטרון שבו יערכו מופעי קיץ שכוללים את חגיגת שבועות הקרובה, מופע פתיחת הקיץ, אירוע סליידפארק ועוד רבים וטובים, הכל בקריה אחת.
"בימים אלה, עובדים על הרחבת פסטיבל הג'אז לפסטיבל ברית ערים תאומות. הבשורה החדשה כוללת עידוד ותמיכה באירועים קהילתיים לצד מופעים טובי האומנים כמו אהוד בנאי בליל האהבה, עדן חסון בשבועות ומופעים לילדי העיר. שבוע הספר יכלול השנה אירוע מרכזי במתחם הספרייה העירונית ומפגשי תרבות וספרות בשכונות העיר. גולת הכותרת היא פתיחת הגן הלאומי מגדל צדק שמתוכננת למהלך 2020. מגדל צדק יהווה מרכז לתרבות, פנאי, ספורט אתגרי, נופש ומיזמים חברתיים. מפת התרבות של ראש העין עומדת להתרחב בצורה משמעותית ותציע מגוון רחב יותר, קרית תרבות ופארק לאומי במרכז הארץ. הכל בראש העין".