1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
הפרקליטות הגישה בשבוע שעבר כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקוה נגד צעירה בת 25 שעבדה כמטפלת בגן ילדים ביישוב באזור ראש העין וכן אישה נוספת שעבדה עימה כמבשלת ומטפלת מחליפה, בגין חבלה ברשלנות.
לטענת הפרקליטות, השתיים לא השגיחו כראוי על הפעוטות שהיו באחריותן, לא פעלו בהתאם לנהלי הבטיחות הנדרשים ולא מנעו את נפילתו של אחד מהם, וכתוצאה מכך נגרמה לו חבלת ראש חמורה.
על פי הטענות שמופיעות בכתב האישום, עבדו השתיים בגן ילדים, אשר בו היו מטופלים אותה העת 13 קטינים תחת אחריותן של שלוש מטפלות. במהלך חודש ספטמבר אשתקד, השגיחו השתיים על מספר פעוטות בגן, בהם גם הפעוט כבן שנה וחודש. באותה העת ישבו הקטינים מסביב למספר שולחנות בגן, על כיסאות ייעודיים שהינם ללא רתמות קשירה ובגובה של 30 ס"מ.
בכתב האישום נטען כי בשלב מסוים נעמד הפעוט על אחד הכיסאות וממנו טיפס על שולחן סמוך בגובה 72 ס"מ והתיישב עליו, כאשר גבו מופנה לרצפה. בכל אותה העת לא הבחינו השתיים במעשיו של הקטין אף על פי ששהו עימו בחדר ויכלו להבחין במתרחש, ולא הורידו אותו מהכיסא או מהשולחן. כעבור רגעים ספורים איבד הפעוט שיווי משקל, נפל מהשולחן ונחבל בראשו.
בסיכום כתב האישום נטען עוד כי כתוצאה מהנפילה נגרמה לקטין חבלת ראש, אך הוא פונה לחדר מיון רק חמש שעות לאחר המקרה, שם הורדם והונשם. בנוסף, מבדיקת סי.טי ראש שנערכה לפעוט בבית החולים נמצאו המטומה תת קרקפתית, שבר ודימום מאסיבי והוא הובהל לחדר הניתוח.