2 צפייה בגלריה
אירועי יום הזיכרון. צילום: מתוך פרסום העירייה
אירועי יום הזיכרון. צילום: מתוך פרסום העירייה
אירועי יום הזיכרון. צילום: מתוך פרסום העירייה
מחלוקת בין תושבים סביב קיום שני טקסים שייערכו הערב (יום שלישי, 7.5), ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, מטעם העירייה. בסיס המחלוקת סובב סביב השאלה האם יש מקום להפרדה בין ראש העין הוותיקה לשכונות החדשות.
לפני כשנתיים, בעקבות תלונות רבות של תושבים, טען ראש העירייה כי יבחן את הנושא ויקים צוות מיוחד לאירועי יום הזיכרון בעיר, אך מאז דבר לא השתנה וגם השנה תערוך העירייה שני טקסים. האחד באנדרטת יד לבנים שברחוב שבזי, והשני באמפיתיאטרון בית הקשת בפינת הרחובות ברקן-קשת.
חבר המועצה, משה בן טובים, נמנה על מתנגדי ההחלטה וטוען כי "ראש העין היא עיר אחת וצריך להיות טקס אחד שיתקיים באנדרטה ברחוב שבזי, שם מופיעים גם שמות החללים. אני חושב שההחלטה לפצל את הטקסים היא לא נכונה אבל כנראה יש לראות את העניין כעובדה מוגמרת. אם ראש העירייה לא שינה את החלטתו, כנראה שהוא לא מעוניין בכך".
2 צפייה בגלריה
צילום: עמית לרנר
צילום: עמית לרנר
צילום: עמית לרנר
מן העבר השני עדיין יש כאלו שתומכים בקיום שני הטקסים. "אני בעד המהלך", טוען תושב העיר ישראל חוטר. "נכון להיום לא ניתן לקיים טקס משותף, מאחר שבמתחם של האנדרטה בוותיקה אין מספיק מקום לכלל התושבים. בבית הקשת מגיע קהל רב של כ-3,000-4,000 איש ובוותיקה כ1,000-2,000".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "טקס יום הזיכרון המרכזי מתקיים באנדרטה כמדי שנה. במקביל, מתקיים טקס עירוני שבעבר היה שכונתי בבית הקשת. יודגש כי כמו בכל עיר מתפתחת וגדלה, גם בראש העין מתקיימים מגוון טקסים. מדובר בשני טקסים עירוניים ולשניהם מגיעים רבים מתושבי העיר. ראש העין היא עיר מאוחדת וראוי שבנושא כה רגיש לא יהיו מחלוקות".