1 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות תושב העיר
צילום: באדיבות תושב העיר
צילום: באדיבות תושב העיר
נהגת שהגיעה בשבוע שעבר לחניון המרכז המסחרי ברחוב שבזי, חנתה באלכסון בחניית נכים. בגלל שהעמידה את רכבה באלכסון, חסמה גם שני מקומות חניה. "מראות כאלו פשוט הורסים לך את היום", אומר דוד.
דוד, תושב העיר, טוען כי הגיע לבית המאפה במרכז וכשחזר למכוניתו הבחין ברכב שחונה באלכסון, כשמסביב מקומות חניה רבים. "פניתי לאישה שישבה ליד כסא הנהג ושאלתי אותה אם יוכלו להזיז את הרכב", הוא טוען. "היא ענתה בזלזול משהו בסגנון של 'זה לא עניינך'".
ניסית לפנות למשטרה?
"לא היה לי זמן וגם ידעתי שאם אתקשר, הסיכוי שיגיעו לפני שהן יעזבו עם הרכב הוא נמוך מאוד. ניסיתי ליצור קשר עם חבר מהמשטרה אבל כבר היה מאוחר מדי".
מה לדעתך כדאי לעשות כדי למגר את התופעה?
"לפי מה שאני יודע, הנושא נמצא במקום גבוה מבחינת סדרי עדיפות של המשטרה, כך שאין לי טענות אליהם. חנייה בחניית נכים מובילה לקנס של 1,000 שקלים אך חייבת להיות ניידת במקום שתבדוק במסוף אם הרכב אכן רשום על אדם נכה. הטענה העיקרית שלי היא כלפי אנשים רבים ששמים פס על כולם. אתה מתכנן לקום ליום רגוע אופטימי ומראות כאלו מחזירים אותך לקרקע לצערי".
חשוב לציין כי המטרה של הכתבה היא לא לעשות "שיימינג" לאותה נהגת, אלא להעלות את המודעות לנושא כדי שנהגים לא יחנו בחניית נכים אם אין להם היתר לכך. מהסיבה הזאת טשטשנו את מספר לוחית הזיהוי של הרכב.