1 צפייה בגלריה
שלום בן משה בבית המשפט. צילום: צידקי עורקבי
שלום בן משה בבית המשפט. צילום: צידקי עורקבי
שלום בן משה בבית המשפט. צילום: צידקי עורקבי
השבוע התקיים דיון הוכחות בבית משפט השלום בפתח תקוה בנושא תביעת העירייה להסרת האנטנות מעל גג בניין עיריית ראש העין.
הנציגים של חברות הסלולר ביקשו להמשיך לפעול ולחדש את חוזה השכירות. עוד טענו כי הסרת אנטנות מעל מבנה ציבור היא אינה בסמכותו של ראש העירייה.
התושבים שגרים באזור, בדגש על שכונת הרקפות, חוששים מהאנטנות לאור תחלואת סרטן. עם זאת, חשוב לציין כי עד היום לא נמצאה כל הוכחה מדעית לכך שיש קשר בין אנטנות סלולריות למחלת הסרטן או כל מחלה אחרת.
ראש העירייה שלום בן משה הציג את עמדת העירייה, הבהיר באופן חד משמעי כי הוא מבקש שהאנטנות יוסרו באופן מיידי ולא יישארו על גג בניין העירייה והסביר כי אין יסוד להיתממות של חברות הסלולר שקיבלו עדכון כבר לפני כשנתיים כי חוזה ההתקשרות מולם יופסק והאנטנות יוסרו.
נציגי התושבים שהגיעו לדיון אמרו כי ראש העירייה ייצג את עמדת העירייה בנחישות ובנחרצות והביע בדבריו דאגה וסולידריות לצרכי התושבים והם מעריכים זאת מאוד.
השופטת לא נעתרה לבקשת חברות הסלולר בדיון הזה. החלטת השופטת היא כי בתוך 30-60 יום יוגשו סיכומים ע"י הצדדים ובהתאם לכך, ייצא פסק דין.
יצויין כי ראש העירייה התייחס בדבריו גם לאנטנות מעל בריכת המים ואמר כי המציאות בראש העין השתנתה. זאת מכיוון שבעבר בריכת המים היתה ממוקמת בקצה העיר וכיום, בסביבתה יש בנייה ולפיכך, הודיע ראש העירייה כי ידרוש באופן נחרץ הסרה של האנטנות גם במיקום זה ואין בכוונתו לחדש את ההתקשרות עם חברות הסלולר.
הדיון בבית המשפט בנושא תביעת העירייה להסרת האנטנות מעל בריכת המים מתוכנן להתקיים ב-14.5.
אחד התושבים שהגיעו לדיון היה צידקי עורקבי, שגר כ-30 מטרים מהאנטנות ואביו נפטר ממחלת הסרטן. "אני רוצה להגיד שאפו גדול ולהביע הערכה רבה לראש העיר שלי ושלכם מר שלום בן משה", אמר עורקבי לאחר הדיון. "עמד לפנינו ולפני בית המשפט ראש עיר אנושי המבין את מצוקות התושבים באמת ובתמים. הוא עמד מול השופטת ונציגי החברות באופן מעורר הערכה. הוא היה נחוש, רהוט, ממוקד מטרה, לא נתן לחברות להסיט את הדיון לזוטות והשתיק אותם כשצריך. היה ברור לעין שקודם כל איכפת לו באמת מהתושבים מעבר לדיון על סירוב החברות להוריד את האנטנות. אני רוצה להודות לו מקרב לב על האכפתיות והלחימה הבלתי מתפשרת בנושא הנידון.
"לא משנה מה תהא התוצאה העתידית אבל עמד שם לוחם אמיתי שהחליף שדה קרב אחד באחר. תודה רבה לך ראש העיר שלי. שנית, תודה רבה לכל אחד מהתושבים שעצר את סדר יומו והטריח את עצמו לבית המשפט. תודה מיוחדת גם לכל אלה שלא יכלו להגיע ותמכו בנו על ידי עידוד בכל מיני צורות".