1 צפייה בגלריה
מונית שירות בפתח תקוה. צילום: גיל לרנר
מונית שירות בפתח תקוה. צילום: גיל לרנר
מונית שירות בפתח תקוה. צילום: גיל לרנר
יוצאים לדרך: משרד התחבורה הודיע היום (ב') על סבב נוסף של מכרזים להפעלת קווי מוניות שירות. הפעם מדובר ב-8 אשכולות של קווים, אחד מהם בראש העין ופתח תקוה. הרפורמה כוללת הפעלה של כ-110 קווי מוניות שירות ב-23 אשכולות ברחבי הארץ והצפי הוא להכפלת מספר קווי מוניות השירות הקיימים כיום. הבשורה הגדולה היא שלראשונה יפעלו מוניות שירות שיסיעו נוסעים מראש העין.
באשכול פתח תקוה וראש העין יופעלו 9 קווים של מוניות שירות שישרתו כ-270 אלף תושבים. הקווים החדשים יחברו את פתח תקוה עם אוניברסיטת בר אילן, המרכז הרפואי שיבא ומרכזי הקניות. במסגרת האשכול יופעלו שלושה קווי שירות חדשים שיחברו את ראש העין לאזורי התעשיה סגולה ועתידים, לתחנת הרכבת בראש העין ולקניון הגדול בפתח תקוה. קו חדש נוסף יפעל בין כפר קאסם לאזור התעשייה לב הארץ.
באשכול רמלה-לוד פורסמו מכרזים לשבעה קווים שישרתו כ-145 אלף תושבים, וישפרו את הנגישות של תושבי רמלה-לוד לתל אביב, פתח תקוה, רחובות וראשון לציון. האשכול כולל חמישה קווים קיימים ושני קווים חדשים – קו פנימי ברמלה וקו מרמלה ללוד. קווי השירות ישפרו את הנגישות לאזורי התעשיה צריפין ורמלה, בית החולים אסף הרופא, תחנות הרכבת רמלה ולוד, מרכזי הקניות ולתחנה המרכזית החדשה בתל אביב.
עם זאת, לא צויין בהודעה הרשמית של משרד התחבורה אם קווי השירות החדשים יפעלו בשבת. בתגובה לשאלת מיינט נמסר כי: "מוניות השירות יופעלו ויסובסדו בימי חול. הבחירה האם להפעילן גם בסופי השבוע תהיה בידי המפעיל".