1 צפייה בגלריה
מטוס בשמי ראש העין. צילום: אנט תם-מליחי
מטוס בשמי ראש העין. צילום: אנט תם-מליחי
מטוס בשמי ראש העין. צילום: אנט תם-מליחי
תושבים מראש העין דיווחו בתחילת השבוע כי ביום שבת האחרון היתה תנועה חריגה של מטוסים מעל שמי ראש העין. "בעיר כבר מורגלים למטוסים שחולפים בשמי העיר, אבל בשבת לא מדובר רק במפגע רעש אלא גם בחילול שבת ואנחנו מבקשים להפסיק עם זה", אומר אחד מהם.
אחד מהתושבים, יוסי קנירש, אף שיגר מכתב לרשות שדות התעופה כדי לקבל הבהרות בנושא.
תושבי ראש העין והסביבה, שרצו לנצל את יום שבת האחרון כדי לנוח ולהינות בחיק משפחתם, הבינו כבר משעות הבוקר המוקדמות כי יצטרכו לדחות את תכניתם למועד אחר. מטוסים רבים החלו לחלוף מעל ראשם כשהם עושים את דרכם למסלול נחיתה מספר 21, כשהם עוברים גם מעל בארות יצחק ומזור הסמוכים.
התושבים לא הבינו במה מדובר תחילה, וכעסו על הרעש ועל עצם הטיסות בשבת. "לא נתנו מנוח, חשבתי שפרצה מלחמה בהתחלה", ציינה אחת התושבות. אחרת הוסיפה: "זה כבר עובר כל גבול. גם בשבת אין מנוחה מהמטוסים".
במכתב ששיגר קנירש לרשות שדות התעופה נכתב: "כפי שידוע לכם, הדבר מנוגד להנחיות המשרד להגנת הסביבה מיום 23.12.14 הקובע כי לא יהיו נחיתות בשבתות וחגים על מסלול 21". התושב מסיים את המכתב בבקשה לקבל הבהרות והסברים לסיבה שבגינה רשות שדות התעופה פעלה באופן הזה "תוך גרימת סבל בל יתואר והפרעת חיי שגרת התושבים בשבת למאות אלפי התושבים החיים לאורך מתווה הנחיתה למסלול 21".
קנירש, שנמנה על ראשי המאבק בראש העין נגד נחיתות על מסלול 21, מוסיף: "מסלול 30 שנמצא באזור מודיעין עובד בשיטת PBN שבנויה על ג'י.פי.אס. זאת על מנת למנוע מעבר מעל ריכוז תושבים גבוה שיגרום לרעש. אני לא מבין מדוע השיטה הזו לא פועלת במסלול שעובר לנו מעל הראשים. זו לא פעם ראשונה שאני מוציא מכתבים בנוגע לרעש וכל פעם אני מקבל את אותן תשובות".
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "בשל תנאי מזג האוויר המשמעותיים בוצע שימוש במסלול 21".