2 צפייה בגלריה
אביטל זערור. צילום: באדיבות זערור, מתוך הפייסבוק
אביטל זערור. צילום: באדיבות זערור, מתוך הפייסבוק
אביטל זערור. צילום: באדיבות זערור, מתוך הפייסבוק
אביטל זערור (53) תושבת רחוב ירדן בשכונת נווה אפק בראש העין, יצאה מביתה ביום שני שעבר בשעות הערב. כשחזרה כעבור שעה חשכו עיניה לאחר שגילתה כי ביתה נפרץ. בין החפצים שנגנבו, היו פריטים שנותרו לה כזיכרון מבעלה המנוח שהלך לעולמו לפני כ-4 וחצי שנים. "רוקנו לי את הזיכרונות", היא אומרת בכאב.
ביום שני בערב, בשעה 19:10 לערך יצאה זערור מביתה ונפגשה עם חברה. כשחזרה, כשעה ועשרים דקות לאחר מכן, היא לא האמינה למראה עיניה. "החדרים היו מבולגנים וכל הבגדים פוזרו ברחבי הבית. לקחו הכל, מארנק ותכשיטים שבעלי נתן לי רגע לפני שנכנס לניתוח שלא יצא ממנו, ועד זוגות נעליים. גם את הכספת שלי הם הצליחו לפרוץ".
2 צפייה בגלריה
הבית שנפרץ בשכונת נווה אפק. צילום: באדיבות אביטל זערור
הבית שנפרץ בשכונת נווה אפק. צילום: באדיבות אביטל זערור
הבית שנפרץ בשכונת נווה אפק. צילום: באדיבות אביטל זערור
מה עבר לך בראש באותם רגעים?
"בעיקר לחץ ופחד. אני גרה לבד, ואפילו בביתי שאמור להיות מבצרי, אני כבר לא מרגישה בטוחה. תחושות קשות של חדירה לפרטיות וחוסר אונים. אני חושבת שהם עקבו אחרי, כי אני גם משפצת את הבית ויש פה פועלים במשך רוב שעות היום. גם היום, שאני כבר כמה ימים אחרי, בכל פעם שאני מגיעה הביתה אני חוששת לפתוח את הדלת, למרות שכבר לא נשאר מה לגנוב".
יש לך כעס כלפי גורם כלשהו?
"כשאני מגיעה לעיר מכביש 5 , מקבל את פניי שלט גדול שמתריע כי העיר מרושתת במצלמות אבטחה, אבל הדבר הכי חשוב זה לבדוק אם הן תקינות בכלל. לחברה שלי יש מצלמות בבית, שאחת מהן משקיפה על השער שלי ורואים אנשים עולים לרכב מסחרי בשעה 20:16. המשטרה רצתה לבדוק בשאר המצלמות המפוזרות בעיר אך הן לא פעילות.
"זה מאוד מקומם אותי כתושבת. הפריצות באזור הן בכמויות גדולות ואתה מצפה מהעירייה שתעשה הכל כדי למגר את התופעה. הדבר הכי מינימלי זה לבדוק את תקינות המצלמות. אין לי בעיה לשלם את הכספים שהעירייה גובה על ביטחון אבל שאקבל משהו בתמורה. אני מקווה שבעקבות המקרה שלי יטפלו במצלמות ויפעלו כדי למגר את תופעת הפריצות".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "אנו מצרים על המקרה. משטרת ראש העין בסיוע פקחי השיטור העירוני וסיירי האבטחה באגף הביטחון, פועלים במהלך השנה בתיאום בהתמודדות עם נושאי הביטחון והפשיעה בעיר.
"הפעילות הגלויה והסמויה בהתמודדות עם הפשיעה, הורידה בשנת 2018 את ההתפרצויות בכ-70% ביחס לשנת 2017. ההתמודדות היום יומית ממשיכה ותמשיך במשותף בכל המישורים ועל פי הניתוח המקצועי שמתבצע יום יום.
"התושבים מתבקשים לסייע בהתמודדות, לגלות ערנות ולדווח על כל דבר חריג ו\או אנשים חשודים באזור מגוריהם למוקד 100 ו\או למוקד העירוני 106. ברחבי העיר פרוסות עשרות מצלמות המאפשרות לאגף הביטחון העירוני לעקוב אחר אירועים חריגים במרחב הציבורי".