2 צפייה בגלריה
צילום: משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות
משרד הבריאות הודיע השבוע כי בפעילות שבוצעה על ידי האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות בשיתוף פעולה עם משטרת ראש העין בבית העסק "רונן משקאות" ברחוב שלמה המלך 28 בראש העין נתפסו מאות כדורי ויאגרות מזויפות מסוג KAMAGRA ועשרות משקאות אלכוהוליים החשודים כמזוייפים.
עוד הודיע משרד הבריאות, כי מדובר בסכנה לבריאות הציבור מאחר שהמשקאות האלכוהוליים החשודים כמזוייפים עלולים להכיל רמות גבוהות, הרבה מעל התקן המותר, של הרעל מתנול. ובנוסף, הויאגרות המזויפות מיוצרות במעבדות פיראטיות, על בסיס חומרי גלם לא ידועים, בתנאים ירודים ובמינונים מסוכנים לבריאות.
בשיחה עם מיינט ראש העין מסביר בעל העסק, רונן לוי, את גרסתו לפיה לא ידע כי בקבוקי השתייה שרכש מהספק הגיעו ללא אישור משרד הבריאות וכי הכדורים בכלל לא היו למכירה בחנות.
"יש לי רזומה של 25 שנה, אני שומר על השם שלי באדיקות", מסביר לוי. "אני קונה רק מיבואנים גדולים ובכלל לא ידעתי ש'עבדו' עליי. בניגוד לטענות משרד הבריאות, לא מדובר בעשרות בקבוקים אלא רק ב-12 בקבוקים חשודים. וגם הם לא בקבוקים מזוייפים, אלא פשוט אין להם תו של משרד הבריאות. בכלל לא שמתי לב לזה כשהביאו לי אותם. הכדורים הם בשבילי ולא מכרתי אותם לאיש. אלה כדורים בייבוא מתאילנד, שם הם נמכרים בכל חנות ובית מרקחת. לא היה לי מושג שבארץ זה אסור".
בעקבות הפשיטה הוציאה עיריית ראש העין צו סגירה מנהלי לבית העסק לתקופה של 30 יום. לטענת לוי, הוא לא מתחבא מאחורי הדברים והוא לוקח את האחריות על עצמו, אך בד בבד מסביר כי מדובר בטעות בתום לב. "אני מזמין את משרד הבריאות ואת עיריית ראש העין לבקר אצלי בחנות 24 שעות ביממה, בלי צו ובלי כלום ולראות שאני עובד כחוק ולא סוטה ימינה ושמאלה. אני מרגיש שפשוט חוגגים לי על הדם ומעלילים עליי עלילות שווא".
2 צפייה בגלריה
צילום: משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות
צילום: משרד הבריאות
לוי, בן 53 ואב לארבעה ילדים, מסביר כי מאז יום רביעי שעבר הוא לא עובד וחושש לפרנסתו. "אין לי מושג איך אני אצליח להשתקם מהדבר הזה, ברגע אחד הרסו לי שם שבניתי בעמל רב במשך 25 שנה. עד היום אני עובד כמו אחרון הפועלים על העסק שלי. קשה לי מאוד עם המצב הזה והייתי רוצה שאנשים יבינו שהכל היה לגמרי בטעות, לא מכרתי את הבקבוקים האלה לאף אחד ותודה לאל הגיעו לחנות לפני שנגרם נזק למישהו אחר".
בהודעת משרד הבריאות נמסר כי "שימוש ב-'ויאגרה' מזוייפת, שניתן וניטל ללא פיקוח רפואי חושף את המטופל למינונים גבוהים ולא ידועים, אינטרקציות בינתרופתיות, ותופעות לוואי מסכנות חיים. כל הסחורה נתפסה והוחרמה על ידי משרד הבריאות ומשטרת ראש העין פתחה בחקירה פלילית".
משרד הבריאות הודיע כי מכירה של אלכוהול מזוייף מסכנת את בריאות הציבור ורק בשנת 2018 דווח על 9 מקרי תמותה ושלושה מקרי עיוורון כתוצאה משימוש באלכוהול מזוייף המכיל מתנול. במהלך השנה האחרונה נפתחו עשרות חקירות פליליות והוגש כתב אישום חמור כנגד חלקם.