2 צפייה בגלריה
טליה וליאב בושארי. צילום: באדיבות בושארי
טליה וליאב בושארי. צילום: באדיבות בושארי
טליה וליאב בושארי. צילום: באדיבות בושארי
טליה בושארי ובנה ליאב (7.5) מראש העין, שמתמודד עם אוטיזם בתפקוד גבוה, רק רצו לקנות ענבים. הם לא תיארו לעצמם שייאלצו לצאת מסניף שופרסל בגבעת טל בראש העין בבושת פנים. "תמיד כשאנחנו בציבור אני חוששת ודואגת מהאופן שבו הוא יתנהג, אבל הפעם הכל עבר חלק כמעט עד הרגע האחרון".
מה בדיוק קרה?
"הלכתי עם ליאב לקנות מספר דברים בסניף שופרסל בגבעת טל בראש העין. רציתי להחליף משהו שרכשתי באותה קנייה ועמדתי מול הקופה הראשית. באותו הזמן ליאב ניגש למחלקת פירות וירקות, לקח משם קופסאות של ענבים והביא אותן אליי. הצגתי לקופאית תעודה של פטור מהמתנה בתור וביקשתי ממנה שתואיל בטובה לזרז את הטיפול בנו.
"אלא שאז ליאב כנראה נגע בעוד דברים או עשה משהו ואחת העובדות במקום התחילה לגעור בנו. היא פנתה אליו ואמרה לו מילים קשות כמו 'מה זה? איזה ילד לא מחונך!' ואף הזיזה אותו. כל זה למרות שאני עמדתי ממש לידו.
"בהמשך היא התחילה לשאול כל מיני שאלות ולהטריד אותנו. והכל לעיניה של הקופאית הראשית, שידעה כל העת שמדובר בילד עם צרכים מיוחדים ואף רמזה בצורה מאוד ברורה וישירה שאני לא צריכה ללכת איתו למקומות ציבוריים".
2 צפייה בגלריה
סניף שופרסל בגבעת טל. צילום: באדיבות בושארי טליה
סניף שופרסל בגבעת טל. צילום: באדיבות בושארי טליה
סניף שופרסל בגבעת טל. צילום: באדיבות בושארי טליה
מה עשית?
"בהתחלה עוד התעלמתי ממנה, אבל זה הרגיש כאילו היא החליטה לשים אותנו למטרה ולהיטפל אלינו. היא המשיכה עד שלבסוף איבדתי את עשתונותיי וצעקתי עליה שהוא לא ילד לא מחונך, הוא פשוט אוטיסט ושתעזוב אותנו לנפשנו.
"כמובן שכל חילופי הדברים הקשים האלו נעשו למול עיניי עשרות קונים במקום. הרגשתי פשוט מושפלת, השארתי את הענבים שם וברחתי מהמקום בבכי. אני שבורה, אני לא מבינה למה אנשים מרשים לעצמם להתנהג ככה".
משופרסל נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על המקרה ועל הפגיעה ברגשות הלקוחה ובנה. אנו עושים מאמצים לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים הן בשורותינו בשופרסל והן פועלים לשילובם בחברה, ועל כן התנהלות עובדינו במקרה זה הייתה מאכזבת ושגויה.
"אנו נפעל להגברת מודעות עובדינו לנושא ונרענן הנחיותינו בנוגע להתייחסות מכובדת ללקוחותינו. כמובן, נשמח לפגוש את הלקוחה ובנה שוב בסניפנו ואנו מבטיחים להעניק להם חוויית קנייה משופרת".