1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
סמים, אלכוהול, איבוד שליטה וחקירת משטרה - זה מה שהיה במסיבת ה"אפטר פארטי" לאחר מסיבת הסיום של תלמידי שכבה י“ב מתיכון בגין בראש העין שהתקיימה ביום חמישי שעבר. ”כמה חבר‘ה הודיעו לנו שאחרי מסיבת הסיום נלך לחגוג קצת“, סיפרה תלמידה מהשכבה שנכחה במקום. ”חשבנו שיהיה קצת אלכוהול, אבל לא תיארתי לעצמי שזה מה שיהיה שם“.
מה בדיוק היה שם?
”כמויות מטורפות של אלכוהול והיו גם סמים. החבר‘ה העבירו סיגריות עם גראס והיו כאלה שלקחו אקסטות. חלק מהתלמידים ובעיקר תלמידות התפשטו מרוב שהיו שיכורים ורקדו שם בתחתונים. חלק פשוט הקיאו את נשמתם. זה היה נורא. אני עדיין לא בת 18, אז לא רציתי לשתות. לא מעט חברים ניסו לשכנע אותי לקחת רק קצת, אבל סירבתי. בשלב מסוים הגיעו שוטרים ועצרו חלק מהמארגנים. הם ניסו לחקור מה היה שם, אבל היו נערים כל כך שיכורים שלא הצליחו לענות להם. חלק מהנערים נעצרו ואני יודעת שחלק עדיין מוזמנים לחקירות“.
מכתב עליו חתומים הורים אשר מתייחס למסיבת הסיום מציג תמונה דומה. ”המסיבה ונשף הסיום מתקיימים במחצית השנה הלועזית, מה שאומר שמחצית התלמידים (ילדינו) מעל גיל 18 ומחצית מתחת לגיל 18“, כתבו נציגי ההורים. ”אלכוהול בגיל זה הוא השתכרות ושלא נדבר על סמים“.
חשוב לציין כי לא מדובר במסיבה הרשמית של בית הספר, אלא ביוזמה פרטית של תלמידים מתוך השכבה.
ההורה שכתב את המכתב ציין בו כי ביקר במסיבת הסיום של שכבה י"ב ברחבת מכון הרישוי יד יצחק בעיר. ”כן, ברחבה של מכון הרישוי - שם התקיימה מסיבה לא חוקית - להגדרת השוטר עמו שוחחתי“, המשיך. ”הייתי שם, לפי המשטרה האירוע היה בניגוד לחוק: הן המיקום והן הגשת אלכוהול במקום שיש נוער מתחת לגיל 18. על סמים לא ארחיב.
”המראה היה זוועה, ילדים שיכורים מעל ומתחת לגיל 18. בהמשך, הילדים התהלכו ברחובות ראש העין, ליתר דיוק על הכביש ולא המדרכה, צעקו, צרחו, שיכורים. המשטרה נכחה שם בכוחות גדולים, חקרה ועיכבה ילדים רבים, תשאלה את הילדים לגבי אלכוהול וסמים“.
ההורים תהו עוד במכתב כיצד מסיבה המיועדת לכלל תלמידי השכבה כללה סמים ואלכוהול. ”האם זו המסיבה שאנחנו רוצים לשכבה יב?“, ציינו. ”אם זו מסיבה פרטית - בהצלחה, אבל זו מסיבה של סיום שכבה י“ב המיועדת לכל הילדים לכל השכבה. אנו מודאגים מה הילדים האחראים השיכורים עושים, כיצד הם מתנהגים כלפי אלה שלא שיכורים. גם לי קשה למנוע מילדיי להגיע למסיבה או לנשף הסיום, ולכן אני מבקר שם לעת צרה, אני שם לידם וזו הייתה זוועה. אני משוכנע שיש הורים שלא יודעים מה אירע שם“.
יו“ר הנהגת ההורים בתיכון, עמי מעודד, מסר: ”מסיבת הסיום של התיכון התקיימה בשטח בית הספר והייתה מרשימה ומוצלחת במיוחד. יחד עם זאת, להנהגת בית הספר אין שליטה על הנעשה מעבר לכך, כל שכן אין הנהגת ההורים יכולת לעקוב ולנטר מסיבות פרטיות שבני הנוער מפיקים לעצמם בשעות הקטנות של הלילה. האחריות היא של ההורים, גם אם בני הנוער כבר עברו את גיל 18.
”האירוע המתואר התקיים לאחר המסיבת הסיום. ההפקה של האירוע היתה עצמאית על ידי התלמידים. לשמחתנו, בעל בית העסק ששיתף פעולה עם הילדים ואירח את האירוע נחקר במשטרה על מספר עבירות ביניהן ביצוע אירוע ללא רישיון עסק והגשת אלכוהול לבני נוער מתחת לגיל 18. אנחנו מקווים שהמשטרה תמצה איתו את הדין. המלחמה שלנו היא לא רק עם נוער הבעייתי אלא גם עם מבוגרים חברי הקהילה שמשתפים איתם פעולה.
”ללא כל קשר לפעולות המשטרה ואזלת ידם של ההורים, הנהגת ההורים הענישה את שכבת תלמידי י"ב ולכן לא נמצא הורה מהנהגת ההורים שהסכים לקחת על עצמו את ניהול צעדת התלמידים המסורתית ביום סיום הלימודים. אנחנו רואים במהלך זה כאירוע מכונן שיעורר ויעודד את בני הנוער לקבל על עצמם אחריות הדדית.
”אנחנו מוטרדים מנושא האלכוהול כל השנה ובשכבות גיל גם מתחת לגיל תיכון. זה היה נושא מרכזי במפגש הראשון של הנהגת בית הספר. אני חייב לציין שמערכת החינוך אינה אשמה, הכל מתחיל מהבית“.
מעודד ביקש להוסיף עוד: "בנימה אישית, התגובה שלי מתייחסת למכתב שנכתב בכאב רב של הורה אחראי ודואג. אך ממה שהבנתי, ההורה אנונימי. לדעתי, כאן מתחילה הבעיה משום שההורים פוחדים להתעמת עם הילדים שלהם".
מהמשטרה נמסר: "נפתחה חקירה והנסיבות נבדקות".