2 צפייה בגלריה
עדן רוזנבלום עם תחליפי החלב. צילום: באדיבות רוזנבלום
עדן רוזנבלום עם תחליפי החלב. צילום: באדיבות רוזנבלום
עדן רוזנבלום עם תחליפי החלב. צילום: באדיבות רוזנבלום
תחליפי חלב לתינוקות הם מזון חיוני מאוד בשנת החיים הראשונה של הילד, אך הם גם יקרים מאוד וההוצאה עליהם עלולה להגיע למאות שקלים לחודש. לא כל המשפחות יכולות להרשות לעצמן לרכוש את המזון החשוב והדבר פוגע בבריאות התינוקות.
בימים אלה נפתח לראשונה בראש העין סניף מקומי של עמותת ה"בנק החברתי למזון תינוקות". על היוזמה אחראיות עדן רוזנבלום וחוה ניסנבוים, תושבות ראש העין. השתיים מתנדבות בעמותה הפועלת באזור ראש העין, במטרה לגייס תרומות של קופסאות תמ"ל (תרכובת מזון לתינוק) עבור תינוקות רעבים.
בשיחה עם מיינט ראש העין, מסבירה עדן רוזנבלום: "אנחנו רגע לפני פורים שזה זמן של משלוחי מנות לאביונים. אנשים וגורמים רבים אכן תורמים מזון למשפחות נזקקות לקראת החג, אבל מבירור שערכנו הבנו כי לרוב מדובר במשלוחי מזון שאינם כוללים או לוקחים בחשבון תינוקות גם מתחת לגיל שנה, אשר ניזונים מתמ"ל. אנחנו רוצים להרכיב את משלוח המנות הגדול ביותר בארץ, שכולו על טהרת מזון תינוקות ולעשות בעיר מצווה גדולה".
2 צפייה בגלריה
צילום: עדן רוזנבלום
צילום: עדן רוזנבלום
צילום: עדן רוזנבלום
מייסד העמותה, מאיר שדה, מוסיף לדבריה כי "מדובר בעמותת אחריות חברתית. בחודשים האחרונים אנחנו פועלים להקים את 'הבנק החברתי למזון תינוקות', שפועל כרגע כבר במספר ערים ובימים אלה אנחנו פועלים במרץ כדי להתבסס גם בראש העין, במטרה לעזור ולתת מענה לתושבי העיר".
למה החלטתם להתמקד דווקא בתינוקות הרעבים?
"תינוקות עד גיל שנה נמצאים בשלב הכי קריטי, הם חייבים לקבל את כל הויטמינים והמינרליים החשובים להתפתחותם. תינוק שלא יקבל את כל מה שגופו זקוק לו עד גיל שנה עלול לפתח בעיות בריאותיות חמורות מאוד", מסביר מאיר. "יש היום המון עמותות נפלאות שמחלקות מזון למשפחות נזקקות כשגרה וזה נהדר. אבל הבעיה היא שבעוד שלרוב חושבים על ילדים רעבים, יש נטייה לשכוח שישנם גם תינוקות רעבים. אם בגלל בעיות הנקה שהאם לא הצליחה או לא יכולה להניק ואם בגלל שאין די כסף לרכוש תמ"ל. כשהבנו את גודל הבעיה, החלטנו לנסות ולענות על הפער שנוצר".
"אחת ההוצאות המשמעותיות על הורים לתינוקות, בעיקר ממשפחות מעוטות יכולת, היא קנייה של תחליפי חלב. נחשפתי כבר ללא מעט מקרים שאמהות סיפרו לי על כך שהן מוהלות את הפורמולה בהרבה מים או לחילופין מערבבות קמח עם מים או ביצה עם חלב כדי שהילד יהיה שבע".
תושבים למען תושבים
הסניף המקומי של העמותה עדיין בשלבי הקמה, אבל מתנדביה כבר הציבו לעצמם מטרות לטווח המיידי. בין המטרות שעל הפרק מבחינתם - למצוא מקום לאחסון התרומות, להמשיך ולהרחיב את מערך התרומה ולרתום את תושבי ראש העין למען תושבי ראש העין.
"אלפי אמהות בישראל לא יכולות לקנות לתינוק שלהן תחליף חלב. במקום זה, אמהות מאשפזות את התינוק בבית חולים כדי לקבל ארוחה, אחרות מערבבות מעט תמ"ל עם קמח או דבש כדי שהילד ישבע ויירגע, שיצליח להירדם. אנחנו בבנק החברתי למזון תינוקות בראש העין אוספים קופסאות מזון תינוקות ומעבירים את כל הקופסאות למשפחות הנזקקות בעיר", מציינת עדן.
לדבריה אחת המטרות החשבות ביותר היא שהאיסוף לכבוד פורים לא ישאר בגדר "אירוע חד פעמי",ולכן היא מבקשת להעלות את המודעות של תושבי ראש העין לעמותה ופועלה "כדי שנוכל להמשיך בפעילות במהלך כל השנה. כרגע עוד אין לנו מחסן, אבל אנחנו מחפשים מקום שיאחסן את הדברים".
איך אנשים יכולים לעזור ולתרום?
"התחלתי להפיץ את הבשורה בעיר והתגובות נהדרות. הייתי שמחה שאנשים ידעו שיש באפשרותם לתרום באחת משלוש דרכים - אפשר להעביר אליי קופסאות מזון, אפשר להמשיך ולהעביר את הבשורה בערוצי ההפצה בעיר, אם זה קבוצות וואטסאפ, פייסבוק וקשרים אישיים ואפשר גם לתרום כסף לרכישת קופסאות מזון דרך האתר שלנו".
לתרומות: https://www.2help.org.il/donate לבקשות סיוע: https://www.2help.org.il/food