מה קורה בסניף צה"ל של שירותי בריאות כללית? תושבי ראש העין המטופלים בסניף זועמים על העומס ועל שעות המתנה מרובות, גם פיזית וגם טלפונית.
תושבים מכל רחבי ראש העין, אשר מטופלים בסניף הראשי של קופת חולים כללית, אשר ברחוב צה"ל, מתלוננים כבר תקופה על זמני המתנה של שעות למענה טלפוני, תורים שמשתרכים, מחסור חמור ברופאים וכוח אדם.
פוסט שפרסמה אלונה אברהם צברי בפייסבוק, שבו צירפה צילומי מסך של זמני ההמתנה על הקו למענה, עורר תגובות נזעמות של תושבים נוספים אשר הגיבו במילים כגון: "ברחתי מהסניף הזה" וכן "רק ההמתנה עשתה אותי יותר חולה!". תגובות נוספות: "יש שם המון אנשים שעומדים בתור למזכירות ועוד המון לבית מרקחת, לקח לי 3 שעות לצאת משם היום".
בתגובות שפורסמו יש גם שממליצים למי שחדש באזור לחפש מרפאה אחרת.
אלונה אברהם צברי, מטופלת במרפאה, מספרת: "זו מרפאה גדולה, זה סניף מרכזי והבעיה הזו ידועה כבר שנים ואין שיפור. השבוע חיכיתי שעה וחמש דקות למענה טלפוני".
שאלת אותם מה הסיבה לזמני ההמתנה הארוכים?
"ענו לי שקיים עומס שיחות ואין מספיק כוח אדם לתת מענה".
איזה שירותים נותנת המרפאה?
"הכל, רופאי משפחה, רופאי ילדים, אחיות, זו מרפאה שנותנת שירות לכל תושבי העיר. הפעם אני ממתינה לקבל תור לרופא המשפחה, כבר למעלה משבוע! השירות פה ממש גרוע".
תגובת שירותי בריאות כללית: "במרפאה עובדים 6 רופאי משפחה, ולעיתים יש אורך תור גדול יותר לאחד הרופאים, לאחר חזרתו מחופשה או מחלה. אם התור הזמין רחוק מדי ומדובר במקרה דחוף, ניתן להגיע למרפאה והמשרד יסייע בקבלת תור עוד באותו היום.
"כמו כן, בראש העין פועלות ארבע מרפאות נוספות של כללית וגם בהן ניתן לקבל תור במקרה של דחיפות רפואית. במהלך השנה הקרובה תיפתח מרפאה נוספת בעיר. בנוסף מפעילה כללית שירות של רופא אונליין בשעות הערב, בו ניתן להשתמש באמצעות האפליקציה או אתר כללית.
"במהלך חודש ינואר יפתח מוקד רפואת חירום של טרם בראש העין, המשרת את לקוחות כללית, ולאחר סגירת המרפאות ניתן לפנות גם לשם. באשר למענה במשרד, קיים עומס במשרד והנושא נמצא בטיפול. עם זאת, ניתן לבצע באמצעות האפליקציה או האתר של כללית שירותים רבים הניתנים על ידי המשרד, ולרוב אין צורך להתקשר טלפונית למרפאה".