23 דיירים חדשים בפרויקט "פלסים על הפארק" ברחוב נדין גורדימר בראש העין הגישו לאחרונה תביעה לבית משפט השלום בראשון לציון נגד היזמית חברת "פלסים", בטענה כי איחרה במסירת הדירות בפרק זמן ממוצע של 4.5 חודשים וגרמה להם בכך נזקים קשים. לפיכך, הם דורשים לפצותם בסכום מצטבר בסך כחצי מיליון שקל.
בכתב התביעה נטען כי הפרויקט המדובר כולל 57 דירות בנות 4 ו-5 חדרים, וכי עוד בשנת 2013 החלו ראשוני הדיירים לחתום על חוזי רכישה של הדירות החדשות. על פי החוזים, תאריך מסירת הדירות שסוכם היה ה־31 בדצמבר 2015, אולם כניסתם התעכבה בפרק זמן ארוך מהמצופה, תוך גרימת נזקים כלכליים ועוגמת נפש רבה.
בכתב התביעה נטען בנוסף כי טרם הפנייה לבית המשפט, פנו הדיירים לחברת פלסים בדרישה לפצותם, וזאת במטרה לחסוך את ההליך הארוך. עם זאת, בחברה סרבו לדרישה ותלו את העיכובים בגורמים שונים, לרבות משרד אדריכלי והרשויות השונות האמורות להנפיק היתרים ואישורים לפרויקט.
עו"ד עמנואל יוזוק, המייצג את רוכשי הדירות, טוען כי החברה הקבלנית פעלה בניגוד לחוק המכר, הקובע מנגנון פיצוי רטרואקטיבי על כל איחור במסירת דירה העולה על 60 יום. "מדובר בגובה של 150% מדמי השכירות הממוצעים הנהוגים באזור לדירות שמסירתן התעכבה - החל מהמועד המוסכם בחוזה על מסירת הדירות", הוא מוסיף.
"על פי התחשיב שביצעו התובעים, דמי השכירות הראויים עבור דירותיהם נעו באותה תקופה בסכום של 4,700-6,000 שקל לחודש. כך, למשל, בני זוג שרכשו דירה בפרויקט וסבלו מאיחור מסירה של חמישה חודשים חישבו כי הסכום המגיע להם על פי מכפיל של 150% מ־5,500 שקל הוא 45,375 שקל".
טרם נקבע מועד הדיון הראשון בנושא ועדיין לא הוגש כתב הגנה.
חברת "פלסים" מסרה בתגובה: "החברה מבינה לליבם של הרוכשים, אבל לא התרשלנו בתפקידנו והאיחור לא נגרם כתוצאה מהתנהלותנו. הדירות בפרויקט עמדו מושלמות, ריקות וראויות למגורים, אבל לאור עיכובים בעבודות הפיתוח והתשתיות באזור שלא באחריות החברה, כמו גם התנגדות של הוועדה המקומית להעניק לחברה טופס 4, וזאת על אף שהוצעה העמדת ערבות בנקאית, נוצרו איחורים במסירת הדירות. לאחר שפנינו בערר לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, נדרשה הוועדה המקומית להעניק לנו טופס 4.
"החברה הגישה תביעה נגד כל הצדדים השלישיים. יתרה מכך, בחוזי המכר עליהם חתמו הדיירים יש סעיף המיידע אותם על כך שבהינתן סיבות מוצדקות, שבגינן החברה לא תוכל לאכלס את הדירות בזמן, הם לא יהיו זכאים לפיצוי בגין איחור במסירת הדירה".