כ-300 תושבים בפתח תקוה החליטו שנמאס להם, לטענתם, מהמחירים המופקעים שדורשת חברת התקשורת "הוט" (HOT) עבור השירותים שהיא מספקת.
לאור זאת הם החליטו להתאחד ולדרוש כקבוצה מאורגנת מחיר אחיד וזול לתושבי פתח תקוה, כפי שקורה במושבים וקיבוצים: "ככוח צרכני גדול הם לא יזלזלו בנו יותר".
בהודעה שפרסם מנהיג המחאה ברשתות החברתית, תושב העיר ירון זורע (48), נכתב: "רק ע"י לחץ משותף נצליח להוזיל את מחירי הוט. תצטרפו ותפיצו את הידיעה למשפחה, חברים, שכנים ומכרים שמתגוררים בפתח תקוה".
"התחלנו את ההתארגנות הצרכנית הזאת לפני כחודש ובהתחלה זה היה בעיקר לתושבי אזור המרכז השקט של פתח תקוה", אומר זורע, נשוי ואב לשלושה.
"חשבתי בהתחלה על אזור עין גנים עד רוטשילד, פינס עד ההסתדרות", הוא מוסיף. "אבל אחר כך התחלנו לפרסם את זה בעוד מקומות ובפייסבוק ובכל יום הצטרפו אלינו עוד אנשים. כרגע אנחנו עומדים על כ-300 תושבים שאיתנו בקבוצה מכלל פתח תקוה. אנחנו משלמים כיום בין 270-400 שקלים לחודש על השירותים בהוט".
הדרישה של חברי קבוצת הרכישה היא פשוטה - תורידו לנו מחירים, או שנעזוב כקבוצה גדולה ותאבדו אותנו כלקוחות. "אנחנו לא מוכנים לוותר. המאבק שלנו איתם זה על הזכות לעמוד כקבוצת רכישה. הם לא רוצים לעמוד מולנו כקבוצה אלא כאנשים פרטיים. נציגים אמרו לי לרדת מזה ומה אני צריך את הכאב ראש הזה, אבל עובדה שמול קיבוצים ומושבים ומול חברות פרטיות הם כן נותנים להם הנחות גדולות - מה ההבדל בינם לבין כוח צרכני גדול כמונו?".
לטענת זורע, החברה מחקה פוסטים שפרסמו חברי קבוצה בדף הפייסבוק שלה וחסמה חלק מהם. "אנחנו רק רוצים מחירים הוגנים ושיפסיקו עם האטימות לצרכן. הם מזלזלים בנו ולא מקיימים איתנו משא ומתן אבל יש לנו עוד דרכים להילחם נגדם, בין אם זו הפגנה או התנתקות המונית של חברי הקבוצה".
פנינו לחברת "הוט" לצורך קבלת תגובה, אולם היא טרם התקבלה.