1 צפייה בגלריה
צילום: אביגיל עוזי
צילום: אביגיל עוזי
צילום: אביגיל עוזי
האם ייקרא בראש העין רחוב על שם הרב עוזי משולם ז"ל, שהיה מנהיג עדת מאמינים שדרשה לחקור את פרשת חטיפת ילדי תימן ?
אתמול (ראשון) שיגר יוני אריאל, חבר בוועדת השמות העירונית, זימון לישיבה שלא מן המניין. אריאל מבקש לקרוא רחוב על שמו של משולם בעיר ו"לטהר" את שמו של מי שמזוהה עם פרשת "חטיפת ילדי תימן".
הרב משולם עמד בראש עדת מאמינים שדרשה לחקור את האמת סביב היעלמותם המסתורית של ילדי תימן בין השנים 1948 ל-1954. רבים מחלוצי העיר ראש העין זוכרים את הימים הללו וטוענים כי בני משפחותיהם נחטפו. בשנת 1994 עלה משולם לתודעה הציבורית כשהתבצר במשך כחודש וחצי עם עשרות מנאמניו בביתו שביהוד בתביעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. בביתו נמצאו אמצעי לחימה ובעקבות המחאה האלימה הוא אף ישב בבית הסוהר מספר שנים.
במכתב הזימון לישיבה כתב אריאל: "לאחר פרסום החומרים שהמדינה התאמצה כל כך להסתיר במשך שנים, התבררה מלוא היקפה של פרשת ילדי תימן. לאור גילוי האמת יש להתייחס לרב עוזי משולם לא כתמהוני הזוי כפי שהציג אותו הממסד כל השנים, אלא כלוחם חופש שנרדף על ידי המדינה על מנת להשתיק את הפרשה ולמנוע את גילוי ערוותה ברבים".
לאור זאת מבקש אריאל לזמן את חברי ועדת השמות משום שלטענתו יש בראש העין יותר משפחות שניזוקו מהפרשה מכל עיר אחרת במדינה. הוא דורש לבחון יחד אילו רחובות מרכזיים או מוסדות ציבור ניתן לקרוא על שמו של משולם.
"עד כה קיבלתי רק תגובות חיוביות", אומר אריאל בתגובה. "אנשים כתבו לי שהם בעד ובירכו אותי על היוזמה. היתה הרבה אהדה. זה לא אומר שאין אנשים שלא מסכימים עם המהלך, זאת בעיה שלהם. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית. גם היו כאלו שהופתעו".
מדוע אנשים הופתעו מהמהלך שלך?
"אני לא בדיוק תימני ואני בכלל לא מעדות המזרח. הסברה היא שאשכנזים לא צריכים לזעוק את הזעקה הזאת. אני לא מסכים עם כך. זה עוול נוראי שנעשה פה והכי חמור זה הטיוח במעשה הנבלה שנעשה. זה הזמן לתקן את מה שעוד אפשר".
משיחה שערכנו עם פעיל ציבור באחת השכונות החדשות בעיר, עולה כי לא כולם מסכימים עם הצורך לקרוא רחוב על שמו של משולם: "מדובר באדם שישב בכלא ולכן אין שום צורך להנציח אותו בשם של רחוב", אומר התושב. "יש הרבה אנשים צדיקים וחשובים שעדיין לא קראו על שמם רחובות בראש העין".