1 צפייה בגלריה
צילום: מתוך דף הפייסבוק ועד פעולה מחנה יהודה
צילום: מתוך דף הפייסבוק ועד פעולה מחנה יהודה
צילום: מתוך דף הפייסבוק ועד פעולה מחנה יהודה
תושבי הרחובות עין גנים ומחנה יהודה בפתח תקוה הזדעזעו לראות אתמול צלבי קרס בצבע אדום המזוהים עם המשטר הנאצי. הסמלים רוססו על גבי תחנת אוטובוס בסמוך לחטיבת הביניים "ברנר" ועל שלט קרוב של מפת העיר.
הסמלים הנאציים, שרוססו בפינת שני הרחובות, עוררו חלחלה בקרב התושבים שחלפו באזור. "זה פשוט מעורר בחילה", אומר אחד מתושבי השכונה. "דווקא בחג הפסח שבו אנחנו מציינים את החופש של העם היהודי והפיכתו לבן חורין פתאום היה מי שדאג להזכיר לנו את החיה הנאצית שרצתה להשמיד את העם היהודי. אנחנו לפני יום השואה וכל תושבי השכונה מזועזעים".
מלבד הזעזוע העמוק על צלבי הקרס, זעמו חלק מהתושבים גם על כך שהעירייה לא מיהרה למחוק אותם באופן מיידי. בסופו של דבר הגיעו חבר המועצה רמי גרינברג יחד עם תושב נוסף ומחקו בעצמם את הסמלים. "כדור שני לניצולי שואה שרבים מבני משפחתי אף נספו בשואה, לא אתן כנבחר ציבור בעיר שתופעות כאלה ירימו ראש", אומר גרינברג. "אפעל עם הגורמים המוסמכים למגר אותן בנחישות ומהירות. זכרם של 6 מיליון מבני עמנו שנספו בשואה הנוראית יהיו בליבנו לעד ולא ניתן לאף אחד לחלל את זכרם".
(צילום וידאו: באדיבות רמי גרינברג)
יו"ר ועד שכונת מחנה יהודה, מיקי שטרק, טען: "בהיעדר פיקוח עירוני וסיורים בשכונה זאת התוצאה. בעבר הסתובבה בעיר כנופיה של ניאו-נאצים שפגעה בתושבים בנוסף להשחתת הרכוש. השאלה היא האם אנחנו בדרך לשם שוב? היו צריכים להגיע מייד ולמחוק את זה. העירייה מתעלמת מהשכונות הותיקות".
אין זו הפעם הראשונה שצלבי קרס וסממנים נאציים באים לידי ביטוי בפתח תקוה. בשנים 2006-2007 אירעו מספר מקרים שזיעזעו את העיר, אשר לאחר חקירת משטרה הובילו למעצר של חברי הכנופייה הניאו-נאצית בשנת 2007. צלבי קרס רוססו בשעתו בבית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון, על ישיבה ברחוב רוטשילד ועל בית הכנסת רמב"ם בשכונת כפר אברהם. כמו כן היו באותן שנים תקיפות של עובדים זרים, תושבים הומוסקסואלים וחרדים.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות דיווח שהתקבל שוטר הגיע למקום ונפתחה בדיקה. במקביל עודכנה העיריה בדבר המפגע".
מהעירייה טרם נתקבלה תגובה.