אחרי 70 שנה של חוסר ודאות ומאבקים משפטיים ארוכים ומתישים, הבוקר (שני) נפתח קברו של עוזיאל חורי, יוצא תוניס שנלקח לטיפול רפואי, בהיותו תינוק, ולהוריו, כמיסה ומיכאל אורי (חורי) מקרית ביאליק, נמסר כי הוא מת. בבית העלמין סגולה בפתח תקוה התאספו הבוקר כל בני המשפחה בסערת רגשות בציפייה לתשובה שיחלו לה. "אנחנו מאמינים ב-99 אחוז שהוא חי", אמר אחיינו, ירון מזוז.
3 צפייה בגלריה
פתיחת הקבר שלהתינוק עוזיאל חורי, הבוקר
פתיחת הקבר שלהתינוק עוזיאל חורי, הבוקר
פתיחת הקבר של הפעוט עוזיאל חורי, הבוקר
(צילום: לידור מזוז)
סיפורם של בני הזוג אורי (לשעבר חורי) החל בשנת 1947, עת עלו לארץ מתוניס יחד עם בתם חיה, לימים אמו של סגן השר להגנת הסביבה לשעבר, ירון מזוז. בישראל נולדו לבני הזוג התאומים עוזיאל וגבריאל. בהיותו בן שנה חלה עוזיאל ונזקק לטיפול רפואי.
אז, סיפרה אחיותיו, חיה מזוז ומזל ברקו כי עובדת סוציאלית שדיברה עם הוריהם ביקשה לקחת את עוזיאל לצורך קבלת טיפול ותשיב אותו לאחר מכן. אחרי שכנועים ההורים התרצו ומסרו את עוזיאל. בפעם השנייה שהגיע האב לבקר אותו בבית החולים נמסר לו שהוא נפטר, אולם הוא לא התאפשר לו לראות את הגופה.
מאז ועד היום חיים בני המשפחה בחוסר ודאות. קרועים בין הניסיון להאמין שהוא באמת נפטר לבין התחושות שמלוות אותם לאורך השנים שהוא עדיין חיי. בסוף שנות השמונים החליטו בני המשפחה לנסות ולאתר אותו.
3 צפייה בגלריה
 חיה מזוז ומזל ברקו
 חיה מזוז ומזל ברקו
"הסיפור שמספרים לנו מפוברק, מלא סתירות וחורים". חיה מזוז ומזל ברקו
(צילום: נחום סגל)
בשנות ה-90 נחשפו לאדם שתאם לתיאור של אחיהם ואימם האמינה שהוא בנם. אולם עדיין היה ספק והמשפחה יצאה למאבק משפטי לצורך פתיחת הקבר בו נטען שהוא קבור על מנת לבצע בדיקות גנטיות שיסימו סוף לשאלה שמלווה אותם כל חייהם.

והיום כאמור, אחרי מאבק משפטי ממושך ועיכובים רבים, החל תהליך פתיחת הקבר. כל בני המשפחה עמדו בבית העלמין, נסערים, נרגשים ובוכים כאשר הוסרה המצבה מעל הקבר הקטן. "אנחנו מתקשים לתת אמון בכל המערכת שטיפלה בנושא".
3 צפייה בגלריה
"הפרקליטות מערימה קשיים". מזל ברקו, ירון מזוז ואמו רחל
"הפרקליטות מערימה קשיים". מזל ברקו, ירון מזוז ואמו רחל
מזל ברקו, ירון מזוז ואמו רחל
(צילום: נחום סגל )
עד אתמול הפרקליטות נלחמה בבית המשפט שלא לפתוח את הקבר. אולם בית המשפט אישר את הפתיחה", אמר מזוז. "עד כה הוסרה המצבה, בהמשך היום תתבצע פתיחת הקבר. אנחנו לא יודעים מתי יהיו תשובות. כל בני המשפחה פה ברגשות מעורבים אנחנו ב-99 אחוזים בטוחים שהוא חי".