על אף המלחמה נמשכת תופעת הסתננות השב"חים: בימים האחרונים הוגשו כתבי אישום נגד חמישה שוהים בלתי חוקיים שנתפסו לאחרונה באזור פתח תקוה. שב"חים נוספים נתפסו באזור, ביניהם אחד שהתחזה לאזרח טורקי ואחר שנמצא בתא מטען של רכב.
2 צפייה בגלריה
המבצע נגד שב"חים בסגולה
המבצע נגד שב"חים בסגולה
מבצע נגד שב"חים בסגולה
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

על פי כתבי האישום שהוגשו לבית משפט השלום בפתח תקוה, בלילה שבין ה-3-4 לחודש נעצר צעיר בן 21 תושב ג'נין ברחוב שירת אסתר בשכונת נווה גן, ב-6 לחודש בשעת צהריים נעצרו שני צעירים פלסטינים מיהודה ושומרון ברחבי העיר וביום שני השבוע בשעת בוקר נעצרו שני צעירים נוספים בשנות העשרים לחייהם משכם ברחוב פינסקר שבמרכז העיר.

2 צפייה בגלריה
דגל טורקיה
דגל טורקיה
דגל טורקיה
(צילום: canva)

עוד עולה מכתבי האישום כי ב-8 לחודש בשעה 12:00, התבקש נהג רכב בכפר קאסם לעצור בצד הדרך על ידי שוטר ששהה במקום. כשהנהג התבקש להזדהות, הוא טען בפני השוטר כי הינו אזרח טורקי ואף הציג בפניו תעודת תושב טורקית. אלא שמבירור שערך השוטר עלה כי התעודה מזויפת, והנהג (34) אינו טורקי אלא תושב שכם. כעת הוא מואשם לא רק בכניסה לישראל שלא כחוק אלא גם בהפרעת שוטר במילוי תפקידו.

קראו גם:

כתב אישום נוסף הוגש נגד תושבת ג'לג'וליה בת 34 שניסתה להבריח ברכבה ביום שני האחרון ארבעה שוהים בלתי חוקיים דרך מחסום רנתיס, אך היא נעצרה ובחיפוש שנעשה ברכב נמצא אחד השב"חים בתא המטען.
כעת היא מואשמת בהסעת נוסעים מעל המותר כשההסעה מבוצעת בשכר וכן בהסעת שלושה תושבים זרים או יותר.