יממה לאחר פרסום החשדות להתעללות בפעוטון בראש העין, מגיבים הורים לראשונה לגילויים וטוענים: "היה אפשר לראות שינוי בהתנהגות של הילדים".
2 צפייה בגלריה
הגן בראש העין
הגן בראש העין
הגן בראש העין
(צילום מתוך מצלמות האבטחה)
הורי הגן, המכיל עשרות ילדים בגילאי 3 חודשים עד 3, עוד טוענים כי מזה מספר חודשים שהם חושדים שהתנהלות הצוות אינה כשורה.
קראו גם >>
במהלך השבוע האחרון לאחר שחששם גבר, הם שתלו מכשירי הקלה בציוד של הילדים ושם נחשפו לדבריהם להתנהלות אלימה מצד כל צוות הגן שכללה צעקות, השפלות ואף קולות של סטירות שקיבלו הפעוטות.
אם זה לא מספיק, אתמול הופצו בין ההורים עשרות סרטונים קשים לצפייה שביססו את חששם, ואלה הביאו אותם בזה אחר זה לתחנת המשטרה להגשת תלונה נגד הצוות במקום.
"במהלך אחד הביקורים שלי בגן, לפני כחודשיים לערך, ראיתי ילדה יושבת לבדה בחדר שלא מרושת במצלמות כשהיא בוכה את נשמתה בעוד כל שאר הילדים בחצר", מספרת אחת האמהות, לה שני ילדים בגן. "לפי מה שהבנתי היא סיפרה לאימה ששם זה חדר עונשים ושם צועקים, צובטים ו'עושים כואב'. ניסיתי לפנות לגננת שאמרה שבטח לא ראיתי טוב וכו'.
"במקביל ראיתי שינויים בהתנהגות גם אצל הילדים שלי. שניהם לא מוכנים לישון בלילה, קופצים מהמיטה, רוצים אותי ומסרבים ללכת לגן בבוקר. דברים שלא היו קודם לכן. בדיעבד התברר שכולם חשדו אבל אף אחד לא העלה בדעתו שזה המצב".
2 צפייה בגלריה
הגן בראש העין
הגן בראש העין
הגן בראש העין
(צילום מתוך מצלמות האבטחה)
כיצד פעלת?
"פניתי למשטרה בשבוע שעבר עם כל החשדות שלנו ועם דברים ששמעתי כי ההתנהלות בגן הייתה של כאוס ובכי. פתחתי תלונה והיא נסגרה אחרי פחות מ 24 שעות. שיתפתי הורים, והחלטנו לשים מכשיר הקלטה. ואז במשך כמה ימים שמענו צעקות, השפלות וקולות של סטירות לכאורה".
כמו מה למשל?
"אחד הבנים שלי גמול מ'טיטולים' אבל באחד הבקרים עשה פיפי בתחתונים. הסייעת צעקה עליו 'למה עשית בתחתונים? אמרתי לך לא לעשות! ואז היא אמרה לו 'עכשיו תצא מפה אני לא מחליפה לך'. רק אחרי שעה וחצי שמענו שהחליפה לו.
ביום אחר הוא עשה את צרכיו בתחתונים אז היא אמרה לו 'עשית קקי? אני לא מחליפה לך, שאמא תבוא להחליף לך'. במקרה אחר נשמע ילד אומר לה שהרביצו לו והיא ענתה לו 'תחזיר לו'".
כאמור, לאחר ההאזנה להקלטות, החלו ההורים לקבל לידיהם בימים האחרונים גם עשרות סרטונים שמתעדים את המתרחש בגן בו נראות הגננות והסייעות כשהן פועלות לכאורה באגרסיביות כלפי הילדים, כשבין היתר מושכות אותם בידיהם, מטיחות אותם על המזרנים וסוטרות להם.
"כל הסרטונים שהופצו, יחד עם ההקלטות ששמענו לאורך השבוע האחרון, ביסס את החשש שלנו ובמקביל שמענו ילדים אומרים שהגננת עושה להם 'יתושים', כלומר צובטת אותם כמו עקיצות", מוסיפה האם.
מה עובר לך בראש שאת נחשפת לכל התיעוד?
"זה מזעזע ועצוב. אני לא מצליחה להבין איך דבר כזה קורה באופן שיטתי ללא כל פיקוח. זה המקום שאמור להיות הכי בטוח עבור הילדים אבל לפי הסרטונים זה אימה מה שקרה שם. אני לא מבינה איך לא ממצים עם אנשים כאלו את הדין כי אם הייתה הרתעה אז אולי זה לא היה חוזר על עצמו בכזאת תדירות".
אם אחרת מספרת: "הילד התחיל פתאום לצבוט אותי , להרביץ לאח שלו הקטן, לדרוך עליו ולצבוט אותו. כל מיני דברים שכנראה חווה בגן כשאני בהתחלה חשבתי שזה הגיל. בהקלטות שמענו סטירות שנתנו לילדים. הסייעות ניהלו את הגן כמו במשטר דיקטטורי כשהורו לילדים לבצע פעולות בסוג של פקודות".
תתארי את התחושות לנוכח התיעודים השונים.
"הדבר הראשון שאתה רוצה לעשות זה לטפל בהן בעצמך, אבל אנחנו כמובן אנשי חוק, אז פנינו למשטרה ומאתמול בבוקר הגיעו כל ההורים להגיש תלונות אחד אחרי השני. התחושות מאוד קשות, זה הדבר הכי יקר לנו. מה שחמור עוד יותר שזו ההתנהלות בגן לאורך כל היום, וזו לא גננת אחת שמתנהגת כך אלא כל הצוות בשיטתיות".
מה אתם מתכוונים לעשות כרגע?
"לפעול בכל הכוח. יש מספיק ילדים שנפגעו ואנחנו כמובן ניעזר בעורך דין כדי שמערכת הצדק תמצה איתן את הדין. אל תתייחסו לילדים כך, אל תצעקו עליהם, אל תקללו אותם, אל תרביצו להם, הם לא חיות ואפילו לחיות לא מגיע יחס כזה".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין