בזמן שברחבי הארץ, רשויות רבות מציינות בתקופה זו את חודש הגאווה, יש אזרחים שעדיין מתנגדים לאזכור פומבי כלשהו לכך.
3 צפייה בגלריה
דגלי גאווה בראש העין
דגלי גאווה בראש העין
דגלי גאווה בראש העין
(צילום: פרטי)

חנניה צפר, פעיל חברתי וסגן ראש עיריית ראש העין לשעבר, פנה השבוע (ראשון) לראש העירייה רז שגיא, בין היתר בשמם של רבנים מקומיים, בדרישה "להסיר את דגלי הבושה, התועבה והחרפה שנתלו ברחובה של עיר".
כאמור, לרגל חודש הגאווה, נתלו ברחבי העיר מספר דגלים של קהילת הלהט"ב כשבניין העירייה אף הואר בצבעיו. כמו כן מתוכננים בעיר מספר אירועים בנושא כמו למשל ההרצאה "יש מלא מקום בארון" שחושפת סיפור משפחתי אותנטי של אבא ובת (יום שלישי, 30.7 באולם סימפוניה), והקרנת הסרט "ירושלים גאה להציג" (יום חמישי, 1.8 באולם סימפוניה).
אלא שהאירועים, ובעיקר הצבת דגלי הגאווה שמתנוססים בעיר, חלקם בסמוך לבתי כנסת, עוררו את זעמם של חלק מהתושבים, ביניהם צפר ורבנים שונים.

3 צפייה בגלריה
דגלי גאווה בראש העין
דגלי גאווה בראש העין
דגלי גאווה בראש העין
(צילום: פרטי)

"המרחב הציבורי צריך להיות נקי מתעמולת דגלי הבושה, התועבה והחרפה שנתלו ברחובה של העיר ראש העין כאות הזדהות עם קומץ אנשים אומללים בעלי נטייה משוקצת ומטונפת המבקשים הכרה בנטייתם החריגה. זה לא תפקידך לעודד זאת, ולא לשם כך נשלחת", ציין סגן ראש העיר לשעבר במכתבו החריף כשבהמשך הציג ציטוטים מן התורה שאוסרים יחסים בין גברים.
צפר הוסיף: "לנפנף בזנות הזאת בראש כל חוצות זה פוגע ברגשות הציבור ובחינוך בני הנוער, דתיים וחילונים כאחד. זו פגיעה בערכי המשפחה. אם זה חולי או נטייה שיבדקו את עצמם לבד, שיפנו לטיפול פרטי ולא לרחוב שיכיר בהם, הרי ברור שאם זה היה נורמלי לא היו צריכים הכרה...
"העיר שמרה על צביונה הרוחני מזה 60 שנה, ואדוני ראש העיר תזכור שהתחייבת לציבור הדתי לשמר את הצביון הקיים בשמירה על הסטטוס קוו... לאור כל האמור נודה לך אם תסיר את התועבה הזו מעירנו הפוגעת בתורה וברגשות הציבור ולא, נאלץ למחות בעצרות מחאה שיולידו קיטוב חברתי מיותר".

3 צפייה בגלריה
דגלי גאווה בראש העין
דגלי גאווה בראש העין
דגלי גאווה בראש העין
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר כי: "בראש העין מתגוררים אנשים מגוונים וקהילות בעלות השקפות ואמונות שונות. אנו מכבדים את כולם ומקפידים לשמור על כבודם. אנו קוראים לשיח מאחד ומחבר. הדגלים נתלו במס' רחובות בעיר, לציון חודש הגאווה הארצי ויוסרו כמתוכנן בסוף השבוע. יש לנו ראש העין אחת אותה אנו אוהבים ועליה כולנו מחויבים לשמור".