● התחושה לנהל את בית הספר לראשונה? "מאחר ומדובר גם בהקמת בית ספר זה אתגר גדול ומרגש. התחושה היא של יציאה למסע חינוכי משמעותי בידיעה שיהיו בדרך רגעים יפים, הצלחות ולצד זה גם התמודדות עם אתגרים. במסע הזה אני צועדת ביחד עם הצוות החינוכי שנרתם למשימה, וכן בעזרתם של אגף החינוך בעיר והפיקוח במשרד החינוך".
1 צפייה בגלריה
גל לוי
גל לוי
גל לוי
(צילום: פרטי)
● אתגרים שהקורונה מציבה בפנייך? "האתגר המרכזי הוא היכולת לתכנן לטווח רחוק. הקורונה מכריחה אותנו לשהות בהווה ולפעול בצעדים מדודים מתוך הבנה שכל תכנית היא בסיס לשינויים. המטרות החינוכיות לא השתנו: קשר אישי עם התלמידים, למידה פעילה וחווייתית, חינוך לערכים וחיבור לקהילה. נצטרך לפעול בדרכים יצירתיות כדי להשיג את המטרות הללו למרות המציאות שמשתנה באופן תדיר".
● חיסון בשטח בית הספר? "אין לי התנגדות שחיסונים יינתנו במסגרת בית הספר, כמו כל חיסון אחר בהסכמת ההורים ועל פי הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך".
● איך "כובשים" את התלמידים והמורים? "המפתח לחיבור עם התלמידים והמורים הוא קשר אישי. כולם רוצים שיכירו אותם לעומק, את החלומות והשאיפות שלהם, החוזקות והאתגרים. חשוב לי שבית הספר יהווה בית חם, שילדים ומורים נהנים לשהות בו, מרגישים אהובים, שייכים, בטוחים ומוגנים. זו התשתית של העשייה החינוכית".
● כיצד תתמודדי עם תופעות כמו חרם? "בית הספר במהותו הוא מקום חברתי ועל כן אחד הדגשים המרכזיים הוא פיתוח מיומנויות חברתיות לילדים כדי להרחיב את סל הכלים שלהם להשתלבות, ובמקביל לצמצם מצבים מעין אלה. תופעת החרם היא פסולה ואין לה מקום בבית הספר, לא בשעות הלימודים ולא בשעות אחר הצהריים. במקרה כזה הצוות החינוכי יפעל באופן פרטני ומערכתי".
● ציונים או ערכים? "חינוך לערכים זה התפקיד המרכזי של בית הספר וחלק מהמחויבות שלנו כאנשי חינוך לטפח את דור העתיד של מדינת ישראל. לצד זה ובלי סתירה, בית הספר מקנה מיומנויות וידע שיאפשרו לתלמידים כאנשים בוגרים להשתלב בשוק העבודה העתידי ולהיות אזרחים תורמים לחברה".
● מתכון של מנהלת מצליחה? "אני רואה את תפקיד מנהלת בית הספר כמנהיגה של קהילה שיש בה תלמידים, מורים והורים. המנהלת מתווה דרך חינוכית מתוך מחויבות לערכים ולאנשים. האיכויות המנהיגותיות הן היכולת להוביל צוות ותלמידים לעשייה ובכך להשפיע על הקהילה. אני מאחלת לנו להמשיך ללמוד ולהתפתח ובכך להוות דוגמא לכל באי בית הספר".
לעדכונים - חדשות ראש העין