גזר דין שנוי במחלוקת הוטל על תושב ראש העין, גבר בן 59, שבחודש אפריל האחרון הצית בזדון את דירת "עמידר" שבה התגורר ברחוב דוד המלך, כאשר הוא נעול בתוכה. שופט בית המשפט המחוזי מרכז גזר עליו 27 חודשי מאסר בפועל ועוד 12 חודשי מאסר על תנאי.
1 צפייה בגלריה
גבר יושב על ספסל
גבר יושב על ספסל
ניסה לעשות מעשה נואש
(צילום המחשה: shutterstock)
על פי כתב האישום, ב-24 באפריל השנה, בסמוך לשעה 06:55 בבוקר, גמלה בליבו של הדייר החלטה להצית את הדירה. לשם כך פיזר דפי נייר ברחבי הדירה, בין היתר על המזרן הממוקם בחדר השינה, והצית אותם. מיד לאחר מכן, הוא נכנס לחדר השירותים בדירה, וסגר את הדלת.
בינתיים התפשטה האש ברחבי הדירה, ושכנים שהבחינו בשריפה הזעיקו את כוחות הכיבוי שהגיעו למקום, חילצו את הדייר מהדירה וכיבו את האש. כתוצאה ממעשיו, נגרמו לדירה נזקים כבדים, ובין היתר נשרף המזרן בחדר השינה כליל, חלק מהקירות התפוררו לרצפה, התריסים בחלון נשרפו וכן נגרמו נזקי עשן ופיח ברחבי הדירה. בנוסף נגרמו נזקי עשן ופיח בקומת הכניסה בבניין, בחזית הבניין ובדירה הממוקמת מעל לדירתו של הדייר.
קראו גם:
נציג הפרקליטות עמד על חומרת מעשיו של האיש, וטען בין היתר כי בוצעו לאחר תכנון מוקדם, ביום שבת בבוקר, זמן בו ניתן לצפות שמירב דיירי הבניין שוהים בו. כמו כן ציין כי למרות שהדייר הודה במעשיו, עברו הפלילי עשיר וכולל 19 רישומים קודמים, לרבות 14 הרשעות בין השנים 2021-2002 בעבירות אלימות, סמים, רכוש ומרמה.
מנגד, נציגו של האיש טען כי מצבו קשה, וכי מדובר באדם אשר סובל מתחלואה כפולה קשה, אדם אומלל אשר חייו התאכזרו אליו, עד שהגיע למצב בו הוא מצית את דירתו הקטנה ונועל עצמו בפנים, כך שרק בדרך נס ניצלו חייו.
בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי ציין השופט חגי טרסי כי למרות עברו הפלילי העשיר של האיש, שכולל עונש מאסר בן 26 חודשים שהושת עליו ביולי האחרון בעקבות עבירות רכוש ואיומים, "אין להתעלם מנסיבות חייו הקשות של הנאשם, ומהקשיים עמם נאלץ להתמודד לאורך השנים. מדובר בנאשם אשר אינו עוד אדם צעיר, אשר נעדר גורמי תמיכה, אינו עובד, ומתקיים מקצבת ביטוח לאומי. מצבו הנפשי אינו שפיר והוא מצוי במצוקה, אשר תנאי המעצר והמאסר בוודאי לא מסייעים בהקלתה".
עוד הוסיף בהמשך השופט טרסי כי לבסוף, בהתחשב במצב הכלכלי והאישי הרעוע, בעונש המאסר הממושך, ובכך שהנפגעת העיקרית במקרה זה הנה חברת 'עמידר', אשר הינה גוף ציבורי חזק ובעל יכולת לכלכל צעדיו ולהיפרע על נזקיו, ואשר אינה נזקקת בהקשר זה לסיוע בית המשפט בהליך הפלילי, אמנע בנסיבות מקרה מיוחד זה מהשתת סנקציה כלכלית על הנאשם".
עם זאת, החליט השופט לגזור על האיש 27 חודשי מאסר בפועל, שיקוזזו בחלקם עם התקופה בה שהה במעצר, וכן 12 חודשי מאסר על תנאי.
לעדכונים - חדשות ראש העין