חשבתם שכלי הרכב של היום מוגנים יותר? זה ממש לא המצב. כנופיות גנבי הרכב הופכות מתוחכמות יותר ויותר, ומתאימות את עצמן למיחשוב המתקדם של המכונית שלכם.
2 צפייה בגלריה
פתח את הרכב ולקח תיק
פתח את הרכב ולקח תיק
פתח את הרכב ולקח תיק
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
כך היה גם במקרה שהותר היום (ג') לפרסום, במסגרתו עצרו שוטרי מחוז מרכז בתום חקירה סמויה חוליית גנבי רכב משולבת של תושבי כפר קאסם וקלקיליה, כשברשותם נמצאו גם מחשבי רכב ושלטים לפתיחת כל מכונית. בתום החקירה הוגש נגדם כתב אישום חמור.

2 צפייה בגלריה
המחשב וציוד שנמצא אצל החשודים
המחשב וציוד שנמצא אצל החשודים
המחשב וציוד שנמצא אצל החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)

איך הגיעו השוטרים אל חברי החוליה? חוקרי תחנת ראש העין ניהלו בחודש האחרון חקירה מסועפת וסמויה נגדם, ועם התפתחות החקירה, לרבות איסוף טכנולוגי מתקדם, חשפו השוטרים את דרכי הפעולה של החוליה. על פי החשד, חבריה גנבו כלי רכב והעבירו אותם לשטחים, בתנועה צמודה אל קו התפר, כשרכב אחד "לגיטימי" מוביל וזה הגנוב נוסע בעקבותיו.

קראו גם:

במסגרת הפעילות נגד החוליה, זיהו בלשי תחנת ראש העין לפני כשבוע רכב שעורר את חשדם ורכב נוסף הנוסע צמוד אליו במהירות גבוהה לעבר אחד ממעברי קו התפר. השוטרים חסמו את דרכם, אולם החשודים ביצעו פניית פרסה, נעו נגד כיוון התנועה תוך שהם מנגחים את ניידת המשטרה, ולבסוף הרכב הגנוב ננטש סמוך ליער.
השוטרים החליטו שלא לוותר ונשארו במארב בשטח. אחרי כמה שעות הם הצליחו לאתר את שני הנאשמים, עצרו אותם והם הובאו לחקירה בתחנת המשטרה בראש העין. ברשותם נמצאו בין היתר מחשבי רכב, שלטים וכן כסף מזומן.
מעצרם של השניים הוארך בהתאם לצרכי החקירה שנוהלה בתחנת ראש העין, ואתמול כאמור הוגש נגדם כתב אישום בגין גניבת רכב, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וחבלה במזיד.