על אף התנגדות העירייה והתושבים: ביום ראשון הקרוב תובא לאישור הממשלה הקמת תחנת הכוח בצומת קסם. בעיריית ראש העין ובמטה המאבק נגד הקמת התחנה יוזמים דרכי פעולה אחרונות בניסיון להביא לגניזת התכנית, כשבין היתר תושבת מערכת החינוך בעיר מחר (שישי) ובראשון.

2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד תחנת כוח קסם
הפגנה נגד תחנת כוח קסם
הפגנה נגד תחנת כוח קסם
(צילום ארכיון: לני מידן)

כזכור, על אף מאבק ציבורי ומשפטי ארוך, וכשבשלבים מסוימים היה נדמה כי התכנית להקמת תחנת כוח בצומת קסם יורדת מהפרק , אישרה בחודש דצמבר 2021 הועדה לתשתיות לאומיות את התכנית שמותנית באישור הממשלה. לפני כשנה, במסגרת פגישה שנערכה בין ראש העירייה שלום בן משה לשרת הפנים דאז, איילת שקד, ציינה האחרונה כי בממשלה "אין כוונה להעלות לאישור את התחנה, אנחנו בודקים חלופות אחרות". דבריה של השרה נטעו תקוות בקרב תושבי האזור, אלא שמאז התחלפה הממשלה וכעת זו הנוכחית צפויה לדון בנושא ביום ראשון הקרוב.
בשל כך, מתכננים בעירייה ובקרב התושבים פעולות אחרונות בניסיון להביא לביטול התכנית. בין היתר כאמור יושבתו הלימודים בכלל מערכת החינוך העירונית בימים שישי וראשון, וזאת בשיתוף פעולה עם הנהגת ההורים. כמו כן יתקיימו הפגנות מול בתיהם של שרים בממשלה וכן בצמתים בכניסות לעיר ועל הגשר מעל כביש 5 (שישי ב 9:00). במקביל לפעולות אלו, בימים האחרונים נפגש ראש העירייה בכנסת עם שרים וחברי כנסת רבים כדי לשכנע אותם לבטל את ההחלטה.

2 צפייה בגלריה
שלום בן משה - תמונת פייסבוק
שלום בן משה - תמונת פייסבוק
שלום בן משה. מתנגד לתחנת הכוח
(צילום: גיל לרנר)

בן משה ציין כי "החלטה זו היא אסון לאזור ובעיקר לתושבי ראש העין וכפר קאסם. היא תפגע בבריאות התושבים והילדים, כפי שמשרדי הבריאות, והגנת הסביבה ציינו בהתנגדויות שלהם להקמת תחנת הכוח. בנוסף, הקמת התחנה תהווה פגיעה ביטחונית חמורה מפני שצומת קסם היא צומת אסטרטגית חשובה. הקמת התחנה תפגע ברזרבה של מי השתייה בישראל כפי ש'מקורות' הגדירה שמאגר מי התהום בקסם הוא 'קודש הקודשים של ישראל'. אנחנו נמשיך להילחם בכל החזיתות עד לביטול התחנה בקסם. בעניין זה ישנה חזית אחידה של כל תושבי העיר".
חבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה רז שגיא שהקים בעבר אוהל מחאה בשטח שבו מתוכננת לקום התחנה, התייחס אף הוא לנושא וכתב ברשת החברתית: "זה מאבק שכולנו שותפים לו כבר 5 שנים. תחנת הכוח במחלף קסם, עומדת לפני אישור בפני וועדת השרים ביום ראשון הקרוב! ככה נראה מחטף פוליטי!... תושבי ראש העין לא יתנו לאסון הזה לקום. לא תהיה תחנת כוח בראש העין! לא במשמרת שלי".

קראו גם:

במטה המאבק פנו לתושבים וכתבו: "אנחנו צריכים אתכם הפעם יותר מתמיד! אתם, שהצבעתם למפלגות הליכוד, לציונות הדתית, לש"ס ויהדות התורה, זה הזמן שלכם לדרוש מהנציגים שלכם שידאגו לכם ולילדיכם. הזיהום הקשה שתחנת הכוח תייצר לא מבדיל בין שמאלנים לימנים, דתיים או חילוניים. הוא יפגע בכולנו!".