ישלמו ביוקר: המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצומים כספיים בגובה 2.8 מיליון שקלים על תאגיד המים עין אפק, החברה הכלכלית של עיריית ראש העין ושתי חברות קבלן נוספות בעקבות יצירת מפגע אסבסט בזמן ביצוע עבודות תשתית ברחוב האצ"ל.
1 צפייה בגלריה
אסבסט
אסבסט
הורו על עצירת העבודות. אסבסט
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
הרקע לעיצומים הכספיים הוא דיווח שהגיע למשרד להגנת הסביבה בחודש פברואר 2019 על מפגע אסבסט ברחוב האצ"ל בעיר. מפקחי המשרד ערכו סיור במקום ומצאו שנעשות עבודות שיקום תשתיות הכוללות החלפת קו ביוב מאסבסט בניגוד לחוק, על ידי תאגיד המים והחברה הכלכלית ראש העין וחברות קבלן ששכרו לצורך העניין. המפקחים מצאו בשטח שברים של צנרת אסבסט שהוצאה משוחות הביוב וערֵמות עפר סמוכות המעורבות בשברי אסבסט רבים נוספים של צנרת האסבסט. המפקחים הורו על עצירת העבודה והנחו על אופן הטיפול במפגע לצמצום הסיכון לציבור.
רעות רבי, מנהלת אגף אסבסט ורישוי כימיקלים במשרד להגנת הסביבה, ציינה: "לא נאפשר לרשויות מקומיות, לחברות ציבוריות ולקבלנים לסכן את בריאות הציבור בעבודות אסבסט ולפעול בניגוד לחוק. האסבסט הוא חומר מסוכן ומסרטן, ועבודות אסבסט צריכות להיעשות בידי גורמים מוסמכים ועל פי דרישות המשרד. נמשיך לפקח ולאכוף כך שהסרת אסבסט תיעשה בצורה הבטוחה והבריאה ביותר, כדי להביא לסביבה נקייה ובריאה לציבור".
מתאגיד המים עין אפק נמסר בתגובה: "העיצומים של המשרד להגנת הסביבה ניתנו ללא תשתית עובדתית וראייתית, שכן, אין קשר בין העבודות שביצע התאגיד במקום לבין שאריות האסבסט אשר נצפו בדו"ח הביקורת. התאגיד טיפל בקו אסבסט שאורכו הכולל הוא 3 מטרים וקוטרו 250 מ"מ בלבד וטופלו והוטמנו כל שאריות האסבסט כדין.
"עבודות בסדר גודל שכזה, אינן מצריכות היתר מיוחד לעבודה באסבסט מכוח סעיף 4(ב) של המשרד להגנ"ס ותקנות למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק הקובעות פטור מהיתר במקרים של 'עבודה מצומצמת' כהגדרתן, התואמת לסדר גודל הפרויקט שבנידון.
"היועמ"ש של התאגיד הציג את כל טענות אלה, לרבות מסמכים ותיעוד המוכיחים כי מפגע האסבסט אינו קשור לפעילות התאגיד בשטח. הטענות ייבחנו בבית המשפט. אנחנו בטוחים שבית המשפט יקבל את טענות התאגיד ויקבע שפעל ע"פ חוק".
תגובת עיריית ראש העין תובא כשתתקבל.
כל העדכונים - חדשות ראש העין