זה היה לילה מלא אופטימיות במטה של רז שגיא, שרק התגברה עם קבלת תוצאות האמת. האיש שנאבק במשך שנים כדי להגיע אל הכסא הכי חשוב בבניין העירייה, האיש שכמעט הגיע אל היעד הנכסף לפני חמש שנים אבל הפסיד בסיבוב השני לשלום בן משה, הפך הלילה לראש עיריית ראש העין.
5 צפייה בגלריה
רז שגיא מצביע בחירות 2024 בראש העין
רז שגיא מצביע בחירות 2024 בראש העין
רז שגיא מצביע בחירות 2024 בראש העין
(צילום: באדיבות מטה הבחירות של רז שגיא)

רז שגיא, תושב שכונת נווה אפק, עשה היסטוריה. לאחר ספירת 100% מהקולות התברר כי הוא קיבל 45% מקולות הבוחרים בראש העין, הרבה יותר מישי אדוארד (15.3%), סיגל שיינמן (12.7%), חנוך עוז (14%), עומר רצון (7.8%), נתנאל אחרק (4.2%) וגבריאל רן (1%).

5 צפייה בגלריה
התפלגות הקולות עבור מועצת העיר ראש העין
התפלגות הקולות עבור מועצת העיר ראש העין
התפלגות הקולות עבור מועצת העיר ראש העין
(צילום מסך מתוך אתר משרד הפנים)

במועצת העיר יש הישג אדיר לאיתי ונה עם רשימתו "עשייה מנצחת", שייכנס בגדול לאחר שקיבל 35.8% מקולות הבוחרים. רז שגיא במקום השני עם סיעתו "התחדשות" לאחר שקיבל 16.6% מקולות הבוחרים. הרשימה של סיגל שיינמן ורשימת ש"ס קיבלו 10% כל אחת. לאור התוצאות במועצת העיר, ברור כי איתי ונה יהיה דמות משמעותית ויצטרך לקבל תיקים בעלי משקל רב בשותפות מלאה עם רז שגיא.

משבעה יצא אחד


זה היה יום בחירות מנומנם יחסית עם אחוזי הצבעה נמוכים לעומת הבחירות הקודמות.

5 צפייה בגלריה
סיגל שיינמן מצביעה בחירות 2024 בראש העין
סיגל שיינמן מצביעה בחירות 2024 בראש העין
סיגל שיינמן מצביעה בחירות 2024 בראש העין
(צילום: באדיבות מטה הבחירות של סיגל שיינמן)

לראשות העיר התמודדו לא פחות משבעה מועמדים שניסו לרשת את כסאו של שלום בן משה - עומר רצון, נתנאל אחרק, רז שגיא, ישי אדוארד, חנוך עוז, רן גבריאל וסיגל שיינמן. כל אחד מהשבעה עמד בראש רשימה למועצת העיר ובסך הכל היו 15 רשימות בבחירות הקרובות בהן 134 מועמדים שהתחרו על 19 מקומות במועצה.

5 צפייה בגלריה
איתי ונה. הרשימה הגדולה במועצת העיר
איתי ונה. הרשימה הגדולה במועצת העיר
איתי ונה. הרשימה הגדולה במועצת העיר
(צילום: באדיבות ונה)

במהלך היום לא נרשמו אירועים או תקריות חריגות. כולם המתינו במתח במהלך כל הלילה כדי לדעת האם יהיה סיבוב שני או שמא כבר הלילה נדע מי ראש העיר הבא.

5 צפייה בגלריה
(רז שגיא. עשה היסטוריה צילום: באדיבות שגיא)

קראו גם:

רז שגיא והפעילים שלו היו מאושרים לנוכח הבשורה המרגשת על מינויו הצפוי לתפקיד ראש העירייה. הוא כתב אחרי סגירת הקלפיות: "הקלפיות נסגרו כעת ואנו נמתין בסבלנות לתוצאות האמת. אבל לפני הכל, ברצוני להגיד תודה! תודה על האהבה, על התמיכה, על העידוד. תודה לכל מי שהצביע, לפעילים, המתנדבים, לכל מי שעתיד ראש העין חשוב לו ולה. תודה ענקית, יהיו התוצאות אשר יהיו, זכיתי בכן/ם".

רז שגיא: "הבוקר מתחיל המסע האמיתי לשיפור וקידום איכות החיים של כולנו"


הבוקר כתב שגיא את פוסט הניצחון שלו: תושבי ראש העין היקרים, לפני עשור יצאנו, למסע שכל תכליתו היא שיפור איכות החיים של כולנו. הדרך הייתה מרתקת, מלאה מהמורות ומכשולים, לצד אלפי ידיים מחבקות - שלכם. המסע הזה הסתיים לפני כמה שעות ואתם החלטתם לתמוך בשינוי ובמהפך המיוחל.
הוכחתם שאתם משוועים לפוליטיקה אחרת. גם מפני שניהלנו קמפיין נקי, בתקציב נמוך וללא תמיכה מפלגתית וגם מפני שפעלנו על-פי חוק ולא רמסנו אף אחד בדרך. הדבר היחיד שהיה ונשאר לנגד עיננו הוא אתם, הילדים שלנו והעיר הזאת!
הוכחתם לכולנו שאפשר גם אחרת. ברכות לחברות וחברי כלל הסיעות שנבחרו. איחולי הצלחה על ההישג יוצא הדופן גם לשותפיי לסיעה, שליוו אותי במסע הזה. יוצא מחוזק ומלא הערכה לכל האנשים המדהימים שליוו אותי בדרך ולאלפי אנשים שנתנו לי את קולם. מודה לכולכם! בכל לבי! תסלחו לי שלא אציין תודות אישיות, כי זה באמת יהיה ארוך. החל מהבוקר, מתחיל המסע האמיתי לשיפור וקידום איכות החיים של כולנו. זכיתי בכם, תושבי ראש העין!!!".
סיגל שיינמן מסרה הבוקר: "כבר 25 שנה אני בשירות ראש העין ותושביה. עשינו קמפיין נקי וערכי ואני מודה מקרב לב לאלפי תושבי ראש העין על התמיכה בי וברשימה שלי וכמובן לצוות הנהדר ולמשפחתי, שליוו אותי בהגשמת החלום לראש העין מתקדמת, בתנאים לא פשוטים של מלחמה ושגרת חירום.
אני מברכת את רז על היבחרו ומאחלת לו בהצלחה למען העיר ותושביה. עוד מוקדם לדבר על קואליציות ואת הדיונים לא נעשה מעל דפי העיתון״.
פורסם לראשונה: 22:38, 27.02.24