עונש ראוי? בית משפט השלום בפתח תקוה גזר 6 חודשי עבודות שירות על תושב ראש העין (61) שביצע מעשה מגונה בקטינה בת 17 בעת שעבד בתחנת שירות של חברת "רב קו" בעיר, כשבין היתר נגע בישבנה והציע לה לשבת עליו. כמו כן, יפצה אותה ב-6,000 שקלים.
1 צפייה בגלריה
אישה צעירה הפלה
אישה צעירה הפלה
הצעירה עברה אירוע טראומטי
(צילום המחשה: shutterstock)
האירוע המדובר התרחש במהלך חודש דצמבר 2019, כשהקטינה (היום בת 20) הגיעה לתחנת השירות בה עבד האיש כדי להטעין את כרטיס הרב קו שברשותה.
לאחר ששילמה לו על עבור השירות, החל הנאשם לשאול אותה שאלות אישיות כגון: במה תרצה לעבוד בעתיד והאם תרצה ללמוד על תכנת "אקסל". בהמשך הציע האיש לקטינה לעמוד לצידו ולהביט במחשב שלו.
משנענתה לכך בחיוב, נעמדה לצידו, ובשלב זה נגע האיש בידה, בגבה ובישבנה של הקטינה כשלאחר מכן אף הציע לה להתיישב עליו. בתגובה, השיבה הקטינה במבוכה כי היא צריכה ללכת.
במהלך המשפט שהתנהל בעניינו, הודה האיש במעשים, ובדיון בגזר הדין שנערך בימים האחרונים בבית המשפט בפתח תקוה אמר: "אם אקבל עבודות שירות יזרקו אותי מהעבודה. בגילי לא אצליח לשרוד בחוץ, אהיה נטל על המשפחה. לא רואה עם האות קין שיש כרגע מי יקבל אותי לעבודה או משהו כזה. בנוסף, הסתבכתי עם המשפחה בעקבות המקרה, האישה לא מבינה איך זה".
קראו גם:
עורך דינו של הנאשם הוסיף כי יש להתחשב בעובדה כי הודה במעשיו וכי מדובר באדם ללא עבר פלילי.
לאחר ששמעה את הצדדים, אמרה השופטת אליאנא דניאלי, כי בתצהיר שהגישה הקטינה ציינה שפרצה בבכי ומאז היא מתקשה לעבור באותה סביבה, ובכל פעם שהיא עושה כן היא נזכרת בחוויה שעברה, בהרגשת חוסר האונים, הבושה והכעס. בנוסף, פרטה את הנזקים המתמשכים ובהם העובדה כי אינה סומכת עוד על אנשים, נקלעת לדיכאון ונוטה לעצבות ולבכי, היא מתקשה להרדם בלילות וחשה בחילות.
"לאור הדברים האמורים בתסקיר ובהערכת המסוכנות שב הנאשם ונטל אחריות על מעשיו ועם זאת באת כוחו הבהירה כי הוא מבקש שלא להשתלב בהליך טיפולי גם כעת. בנסיבות אלו איני מוצאת למקם את עונשו של הנאשם ברף התחתון של המתחם אותו קבעתי ואולם בהתחשב בקבלת האחריות על ידו ובהעדר עבר פלילי ימוקם עונשו קרוב לרף זה", ציינה השופטת דניאלי.
"עוד יאמר כי הנאשם בדבריו האחרונים לעונש התמקד בנזקים אשר נגרמים לו ובמשפחתו ולא הביע ולו מילת חרטה אחת או התייחסות אל נפגעת העבירה".
בהמשך כאמור, גזרה השופטת על הנאשם 6 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים במידה ויעבור עבירת מין ופיצוי למתלוננת בסך 6,000 שקלים.
כל העדכונים - חדשות ראש העין