רשמתם את הילדים שלכם לחוגים בראש העין? כדאי שתדעו, שאם הם היו חרדים הייתם משלמים הרבה פחות.
2 צפייה בגלריה
חוג חוגים ילדים כיתה - תמונת פייסבוק
חוג חוגים ילדים כיתה - תמונת פייסבוק
החוגים בראש העין יותר יקרים - ובמיוחד לחילונים
(צילום המחשה: shutterstock)
בדיקה שערכנו מגלה פערים משמעותיים בתשלום שמשלמים תושבים חרדים בעיר לבין תושבים מהמגזר הכללי (חילונים, מסורתיים ודתיים לאומיים).
ראשית, מחירי החוגים יקרים משמעותית בעיר מבערים אחרות דוגמת פתח תקוה השכנה. מעבר לכך, קיים פער משמעותי בעלויות החוגים במגזר הכללי לבין העלויות דרך המחלקה לתרבות תורנית, שם המחירים זולים בהרבה.
לשם השוואה, מחירי החוגים כמובן משתנים בהתאם לפעילות, אך בפתח תקוה למשל ישנם חוגים רבים בעלות של 190-210 שקלים שמועברים פעמיים בשבוע, כשבראש העין מדובר בעלות לחוג המועבר יום אחד בשבוע.
עלות חוג ממוצע בראש העין שמתקיים פעמיים בשבוע נעה בסביבות 250-280 שקלים.
אלא שאם מסתכלים על עלות חוג בראש העין דרך המחלקה לתרבות תורנית מגלים מחירים שונים לחלוטין.

2 צפייה בגלריה
השוואת מחירי חוגים ראש העין
השוואת מחירי חוגים ראש העין
השוואת מחירי חוגים ראש העין
(נתונים מתוך פרסומי העירייה)

כך לדוגמא, חוג ציור יעלה בפתח תקוה 190 (45 דקות בשבוע)- 210 (שעה וחצי) שקלים, לעומת 220 שקלים בראש העין ל 45 דקות. כמה יעלה חוג ציור למגזר הדתי דרך המחלקה התורנית? 150 שקלים, כשמדובר בחוג היקר ביותר. במחלקה התורנית תוכלו למצוא לא מעט חוגים גם ב-80 שקלים (בלט, התעמלות קרקע, מחול ועיצוב תסרוקות לבנות) או 100 שקלים (התעמלות, כדורסל ואמנויות לחימה לבנים).
ההבדלים במחירים בין ראש העין לערים אחרות ובעיקר בתוך ראש העין, עוררו את זעמם של לא מעט תושבים שהציפו את הרשתות החברתיות בנושא.
"זה מה שקורה כשעבור העירייה החינוך במקום האחרון", כתבה אחת התושבות ותושבת אחרת העלתה הצעה משלה לפתרון הבעיה: "אל תירשמו.. לא יהיו אנשים שישלמו, יורידו מחיר".
תושבת העיר אמרה למיינט ראש העין: "הסתכלתי על חוגי ריקוד לילדה שלי בת ה-7. אז פעם בשבוע זה 200 שקלים ופעמיים בשבוע שקלים ב260 שקלים, כשיש חוגים אפילו ב-300 שקלים. לעומת זאת, אתה בודק בערים אחרות, ושם זה 200 שקלים פעמיים בשבוע. באגף התורני בכלל יש סבסוד מטורף".
ניסית לבדוק את הסיבה?
"לפי מה שנאמר לי, המפעיל שבא לחברה התורנית הרבה יותר זול מהמפעיל של החברה העירונית, מקום בלב. יש כאלו שאומרים שהמפעיל של החברה התורנית פחות מקצועי אבל הבת שלי בסך הכל בת 7, אני לא מצפה שתהיה אנה אהרונוב.
"אם היא תאהב את החוג ותתחבר לתחום נרשום אותה למשהו מקצועי בעתיד, אבל כרגע שיש לנו שני ילדים זו חתיכת הוצאה. אם זה פעמיים בשבוע, אתה מגיע למאות שקלים בחודש, ויש גם צהרונים והוצאות נוספות שאתה כבר לא יכול לעמוד בהן. גם הארנונה בשמיים והכל הולך ועולה".
קראו גם:
מה את חושבת על ההבדלים במחירים?
"אני חושבת שהחרדים יודעים לדרוש. אם היו מקבלים מחיר גבוה אף אחד לא היה נרשם. בעירייה דואגים למגזר הזה. בבתי ספר של חילונים, כל החוגים בשמיים. הלוואי והעירייה הייתה משכילה לתת את אותם מחירים לשאר התושבים. אנחנו אנשים פשוטים, להרבה כאן אין יותר מדי כסף, אז למה המחירים כאן גבוהים משמעותית מבכל מקום אחר?"
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "החוגים בעיר פתוחים לכל, הן אלה שמקיימת החברה העירונית והן אלה שמקיים המועדון התורני. במועדון התורני, אופי החוגים שונה באופן שיתאים גם לציבור התורני ומודגש כי אין מניעה כי כל מי שמעוניין ישתלב בחוגים ללא קשר להשקפת עולמו, אמונתו".