בית חב"ד מפעילה מזה שנים רבות גנים בערים ויישובים רבים בכל רחבי הארץ, אלא שאנשי החסידות המתגוררים בראש העין, טוענים כי מדי שנה העירייה נמנעת מפתיחת גן עבורם בטענות שונות. "גוררים אותנו מפגישה לפגישה עד שנהיה מאוחר מדי וההורים מוותרים ורושמים את הילדים לגן אחר, ולפעמים גם לערים אחרות", אומר חסיד חב"ד בעיר שמעורה בפרטים.
1 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים והילדים בראש העין
הפגנת ההורים והילדים בראש העין
הפגנת ההורים והילדים בראש העין
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
מה קרה השנה שגרם לכם להפגין?
"אמרו לנו תביאו רשימה של 30 ילדים ונפתח גן. הבאנו רשימה כזו, אבל אחר כך התברר לנו שגורמים בעירייה יצרו קשר עם כל ההורים ובמקום לקדם את ההליך עשו את הפעולה ההפוכה וניסו לשכנע אותם שלא להירשם. אמרו להם דברים כמו 'לא בטוח שיהיה גן', 'יכול להיות שהוא ייפתח בשכונה מרוחקת' וכו'. כל מיני דיבורים שנועדו להניא את ההורים מרישום הילדים לגן חב"ד. ואז באמת היו כמה שהתחרטו והרשימה צומצמה ל- 26 ילדים.
"הפגנו גם בשבוע שעבר, נפגשנו עם ראש העירייה שטען שוב שאם יהיו 30 ילדים אז הגן ייפתח. הצגנו למחרת רשימה של 30 ילדים ובעירייה אמרו שאם זה לא יביא לסגירת גן אחר, אז הם ייפתחו את הגן. בינתיים לא קיבלנו תשובות ואתמול (שני) פתאום קיבלנו טלפון מהעירייה שבו הציבו לנו תנאי נוסף, לפיו הם צריכים לבדוק האם פתיחת הגן לא תגרום למחסור בסייעות בגנים אחרים. לכן החלטנו להפגין ולדרוש מראש העירייה לעמוד בהתחייבות. הם ביקשו 30 ילדים? הצגנו רשימה של 30 ילדים. אז למה מבטיחים? למה פתאום מעלים סייג נוסף?".
מה אתה חושב על התנהלות העירייה בנושא?
"אני חושב שזו התנהלות מפלה. אם ראש העירייה היה אומר 'אני מבין את הצורך אבל אני לא איתכם, ולא מעוניין לקדם את הגן עבור חב"ד בראש העין', היינו מתנהלים אחרת אבל אל תגידו 'כן' ותמנעו זאת עד הרגע האחרון, שנה אחר שנה. זו התנהלות לא תקנית. אנחנו כבר באמצע חודש יולי וכל יום הוא אקוטי".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"אנחנו לא מתכוונים להוריד את הרגל מהגז וחושבים על ההפגנה הבאה, גם במקביל לשיחות עם הגורמים הרלבנטיים".
תגובת העירייה תובא כשתתקבל.
כל העדכונים - חדשות ראש העין