בשנת הלימודים הקרובה יפעל במספר גני ילדים (חובה) ברחבי העיר פיילוט הייטק חדשני. מדובר ביוזמה של משרד החינוך ומשרד חדשנות מדע וטכנולוגיה, ללימודי חשיבה מיחשובית וקוד בגני הילדים (גילי 5-6).
בעירייה מסבירים כי מטרת הפיילוט היא "לחשוף את ילדי הגן לעולמות ההייטק, לטפח הבנה בחשיבה מיחשובית וטכנולוגית ולפתח בוגרים בעלי אוריינות טכנולוגית".
1 צפייה בגלריה
מתחילים בגיל צעיר
מתחילים בגיל צעיר
מתחילים בגיל צעיר
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
הפיילוט מגיע לעיר לאחר שאגף החינוך בעיריית ראש העין נענה לקול קורא של משרד החינוך. משרד החינוך יעדכן בהמשך מי החברה שתפעיל את התוכנית בעיר.
מה בתכנית?
חשיבה מחשובית – התמודדות עם אתגרים, פישוט אתגרים (עיקר וטפל), פירוק לגורמים (אתגרים קטנים), זיהוי תבניות, רצף פעולות / סדרתיוּת, כיוונים.
אוריינות דיגיטלית / מחשב (מכשיר חכם) – הפעלת מחשב, דפדפן אינטרנט, עבודה עם עכבר ומקלדת, מוגנות ברשת, בטיחות ברשת, שיתופיות.
תכנות בסיסי – יצירת תוכן, עיצוב, פיתוח משחק/סרטון.
מרבית הפעילויות בתוכנית מבוצעות בקבוצות בסביבה הפיזית ומשפרות את עבודת הצוות. חלק מהפעילויות יבוצעו בסביבת המחשב ביחידים או בקבוצות. על פי הקול קורא של משרד החינוך, "בכלל הפעילויות יושם דגש על צבעים, צורות, כיוונים, אותיות ומספרים. התוכנית מאפשרת פעילות ופעלנות, יצירתיות ויזמות ואינה מכוונת לפתרונות ידועים מראש".
כל העדכונים - חדשות ראש העין